Mobilitat

La T-16 també s'integrarà a la T-Mobilitat a partir de demà

Prop d'un 25% dels usuaris de la T-Usual i la T-Casual s'han donat d'alta en la versió digital dels títols des del gener

Centre de gestió de la informació del transport públic del centre T-Mobilitat.
3 min

Hospitalet de LlobregatA partir d'aquest dijous, 9 de juny, el bitllet de transport amb viatges il·limitats per als infants de 4 a 16 anys, la T-16, també estarà disponible en versió digital. Aquest títol individual i intransferible (no es pot compartir) s'incorporarà a partir de dijous a la T-Mobilitat, el sistema de bitllets contactless que ha de revolucionar el sistema del transport a Catalunya i que ja acumula set anys de retards (inicialment s'havia de posar en marxa el 2015). La integració començarà aquesta setmana en els 18 municipis de la primera corona metropolitana (vegeu el llistat més avall), que concentra uns 260.000 usuaris, i s'estendrà a la resta del territori metropolità progressivament.

Segons ha explicat aquest dijous l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), les T-16 s'expediran directament en format digital a les famílies que decideixin ara donar-se d'alta en el servei i, al juliol, també s'entregaran automàticament quan l'usuari vulgui fer un tràmit de substitució per pèrdua, robatori o renovació ordinària del títol (perquè està fet malbé, per exemple). No serà fins a la tardor que el canvi a la T-Mobilitat serà efectiu per a tots els usuaris de la T-16 de la primera corona: l'ATM preveu actualitzar el bitllet mitjançant una renovació forçada perquè en desaparegui definitivament la versió magnètica.

La T-16 integrada dins la T-Mobilitat.

"La previsió és que els principals títols s'integrin dins la T-Mobilitat abans de l'estiu. Ara fem un pas més i hi sumem la T-16", ha recordat aquest dimecres el director general de l'ATM, Pere Torres, tal com va avançar a l'ARA. L'apagada magnètica, com es coneix la retirada definitiva dels tradicionals títols de cartró, s'espera per al segon semestre del 2023. Amb dues excepcions: el bitllet senzill i la T-Casual es podran comprar a les màquines expenedores i seran de cartró, pensant sobretot en el turisme o els viatgers esporàdics. Tot i que no seran de plàstic, els bitllets portaran un xip incorporat i també funcionaran amb contactless.

El director general de l’ATM ha subratllat que l'objectiu és que de cara a finals d'any el 50% dels usuaris de tots els títols hagin fet el pas de donar-se d'alta de la T-Mobilitat. Ara i des del gener, entre un 20% i un 25% dels usuaris de la T-Usual i la T-Casual, els més utilitzats, ja disposen de la versió digital. Torres també ha anunciat que per millorar la seguretat, a partir d’ara els títols que s’enviïn a casa dels nous usuaris (que representen el 80% de les altes donades fins ara) per correu certificat no estaran validats i caldrà rebre un pin per fer-ho.

Els 18 municipis on la T-16 serà digital a partir del 9 de juny

Badalona, Barcelona, Castelldefels, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, l'Hospitalet de Llobregat, Montcada i Reixac, Montgat, el Prat de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Boi de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Santa Coloma de Gramenet, Tiana i Viladecans.

Torres ha celebrat que dimecres es va superar la barrera de les 200.000 altes a la T-Mobilitat i que, en una jornada es van fer 192.843 validacions, més del doble de les que es van registrar la primera setmana de funcionament després de les vacances de Nadal, quan es feien unes 80.000 validacions al dia.

"Anem en la bona línia. No hi ha cap setmana sense festivitats [pel mig] que la mitjana de validacions en dies feiners no superi les de la setmana anterior", ha dit Torres des del centre T-Mobilitat ubicat a la Gran Via de l’Hospitalet de Llobregat, que inclou el Centre d’Atenció i Informació (CAI) –el servei d'atenció al client operatiu des de l’abril del 2021 i codirigit per ATM i l’AMB– i el Centre de Gestió de la Informació del Transport (CGIT), on es monitoritzen les dades d’informació del transport, les incidències en el servei i les validacions de la T-Mobilitat.

stats