Mobilitat

Les obres als accessos de Barcelona marquen la tornada a la rutina

La ronda de Dalt serà un dels punts crítics mentre no es recuperin els tres carrils per banda

BarcelonaL'arribada del setembre amenaça amb comportar també el retorn dels embussos per accedir a Barcelona. Tot i que el màxim volum de trànsit no s'assolirà fins a l'inici del curs escolar, la setmana que ve, la previsió és que aquest dilluns ja es comenci a notar un increment destacat de vehicles a les carreteres catalanes; un retorn a la normalitat que en el cas dels accessos a la capital tenen un punt calent: les obres que s'estan fent a la ronda de Dalt.

Els treballs per cobrir el tram que va des del carrer de la Granja Vella fins al carrer d’Anna Piferrer, entre la sortida 5 i la 6, han obligat a reduir un carril per banda al llarg d'aquests 650 metres de la ronda, una restricció que ja durant els mesos de juliol i agost ha provocat retencions malgrat el descens habitual del trànsit en aquesta època de l'any. Tot i que la previsió és que després de la Diada ja es recuperin els tres carrils per costat, aquests primers dies de setembre poden ser complicats.

Cargando
No hay anuncios

La previsió de l'Ajuntament de Barcelona és que la setmana del 9 de setembre ja estiguin reoberts els tres carrils en tots dos sentis de circulació. Per completar els treballs, però, les nits del 6 a l'11 de setembre també s'hauran de fer talls totals de circulació en aquest tram de la ronda de Dalt. El consistori donarà més detalls sobre aquestes afectacions durant la setmana.

Dues obres clau per reduir el trànsit

Tot i que la ronda de Dalt és la principal preocupació pel que fa a mobilitat d'entrada i sortida a Barcelona els pròxims dies, no és l'única via d'accés a la ciutat amb afectacions. Els treballs de dues infraestructures que han d'ajudar a reduir notòriament l'afluència de vehicles privats a la ciutat en el futur també es faran notar. Es tracta de les obres relacionades amb la L8 i el carril bus de la B-23.

Cargando
No hay anuncios

En el cas dels treballs per connectar pel mig de Barcelona les línies de Ferrocarrils del Vallès i la de l'Anoia –que travessa el Baix Llobregat–, les obres han suposat la pèrdua de tres carrils de la Gran Via al cantó Besòs de la plaça Espanya. Així, els vehicles que vulguin accedir a Barcelona per aquesta via trobaran –com ja ha passat durant tot l'estiu– que els dos carrils del lateral mar i un carril de la calçada central han desaparegut. En el tram entre plaça Espanya i Vilamarí només hi haurà quatre carrils, un dels quals exclusiu per a busos i taxis.

El carril bus de la B-23, en canvi, afectarà, tot i que mínimament, l'accés a Barcelona per la Diagonal. Les feines per construir aquest carril, que unirà l'A-2 i la intersecció de l’avinguda Diagonal amb l’avinguda Albert Bastardas –reduint 15 minuts el trajecte dels busos que accedeixen a la ciutat per aquest punt– no han comportat la pèrdua de carrils, però sí que s'han hagut de fer més estrets. La B-23 registra en aquest entorn una intensitat de trànsit de més de 120.000 vehicles al dia.

Cargando
No hay anuncios

Més enllà de les complicacions als accessos més directes a la ciutat, també caldrà tenir en compte l'impacte que poden tenir sobre la mobilitat d'entrada i de sortida a Barcelona les obres que s'estan duent a terme en carreteres molt transitades també durant els dies laborables, com ara la C-16 i la C-17.