Tram Ebre
La proposta del ministeri i el SCT per al tram de l'Ebre és una limitació de velocitat a 100 quilòmetres per hora entre els municipis de Calafat i l'Ampolla. "Canviarem tota la senyalització", ha assegurat Flores, que ha explicat que els canvis començaran "en les pròximes setmanes", tan aviat com es canviï la retolació a la via. A més, el ministeri assegura que ja estan treballant per licitar les obres de construcció d'un tercer carril. "Però no podem esperar a tenir aquest tercer carril fet", ha apuntat Flores: "Les coses han de canviar ja en aquest punt". A més, el SCT ha concretat que la limitació per als vehicles pesants en aquest tram (ara només poden circular per la dreta i a 80 quilòmetres per hora) es mantindran els divendres a la tarda, ja que és una franja horària que es considera "intensa" i amb molta barreja de vehicles diferents.
Tram Tarragona
A Tarragona, les noves mesures suposaran un augment immediat dels controls de velocitat per evitar que els conductors se saltin el límit de 120 km/h i també la instal·lació d'un nou radar de tram entre Altafulla i Constantí. "Mentre aquest nou radar no estigui en marxa el que farem és controlar amb molts més efectius dels Mossos que es compleix aquesta norma", ha puntualitzat Lamiel, que ha explicat que seran "estrictes" sobretot en sentit sud, perquè la carretera en aquest punt fa pendent i afavoreix que els conductors sobrepassin aquest límit.
Tram central del Vallès
Un altre dels canvis importants serà al tram central, al Vallès, concretament entre Mollet i Parets i el Papiol. En aquest punt, el ministeri ha apostat per abaixar la limitació de velocitat dels 120 als 100 quilòmetres per hora com a màxim. A més, el SCT té previst instal·lar-hi la velocitat variable a partir de l'any que ve. Així, primer es canviarà tota la senyalització per reduir la velocitat i, en una segona fase, s'implementarà la variable (sempre amb el límit màxim de 100). Aquests canvis afectaran un total de 19 quilòmetres. "Mentre no tinguem els panells de la velocitat variable farem controls de velocitat amb els Mossos, amb radars mòbils i també amb helicòpters", ha advertit Lamiel.
Tram Girona
Finalment, el tram de la ronda de Girona quedarà afectat per una reordenació de carrils. Ara, en aquest punt –des de l'A-2 fins passat Vilademuls–, l'AP-7 té quatre carrils, i el ministeri i el SCT han decidit que el carril de la dreta es convertirà en un carril especialitzat. "Serà només per facilitar les incorporacions i les sortides de l'autopista", ha detallat Flores. D'aquesta manera, el "carril de la dreta tradicional" serà el segon carril i el de l'extrem se senyalitzarà diferent i es limitarà a 80 per aconseguir que el trànsit flueixi millor. "Creiem que la via té prou capacitat en aquest punt per destinar un carril sencer a facilitar les entrades i sortides i minimitzar els encreuaments", ha conclòs el secretari d'Infraestructures.