Així seran els nous trens de Rodalies que circularan a partir del 2025
Els combois estan dissenyats per agilitzar les entrades i sortides dels passatgers
BarcelonaCapacitat per a 900 passatgers, 100 metres de longitud i sis cotxes, amb dos de centrals que tindran dos pisos, 12 portes per cada costat i wifi. Així seran els nous trens que Renfe ha encarregat a l'empresa Alstom per a la xarxa de Rodalies de Catalunya. Els combois ja estan dissenyats i en procés de fabricació. Així ho han explicat aquest matí els directius de les dues companyies des de la planta que Alstom té a Santa Perpètua de Mogoda, on es faran els trens.
El president de Renfe, Raúl Blanco, ha assegurat que els trens nous s'aniran incorporant a la xarxa de Rodalies a mesura que es vagin acabant de fer, a partir de finals del 2024 i principis del 2025.
Els nous vagons estan dissenyats perquè les entrades i les sortides de passatgers siguin més àgils, sense esglaons. Actualment els trens transporten entre 600 i 700 persones i els nous combois en podran moure entre 900 i 1.800 si van en doble composició, per tant, la rapidesa serà un factor clau per al servei.
La directiva de Renfe ha explicat que dels 101 trens nous, 45 serviran per ampliar el parc i 56, entre els quals aquests nous models, seran per substituir models antics: concretament, les sèries 450 i 451 que circulen actualment a Rodalies i també els de mitjana distància que van cap al sud de Catalunya. L'operadora espera que un cop en circulació es puguin "incrementar els serveis i millorar les freqüències en línies on es necessita i portar-los en doble composicions a totes les línies".
En total, Alstom fabricarà 49 dels 101 trens nous previstos per a Rodalies. La resta els faran entre CAF i Stadler. Actualment Renfe està operant amb uns 270 trens, que presten unes 1.000 circulacions diàries, de manera que ara el parc augmentarà fins als 315 combois.