Així quedarà l'estació de La Sagrera: comencen les obres de cobertura
Al damunt de les vies s'hi instal·larà el parc urbà més gran de Barcelona
BarcelonaLes obres de La Sagrera comencen una nova fase, segurament la més visual per als veïns i usuaris i una de les més complexes tècnicament. Adif ha anunciat que inicien el muntatge de la coberta per tapar les vies d'alta velocitat de l'estació, una estructura de 50.400 metres quadrats, és a dir, una superfície equivalent a cinc illes de cases de l'Eixample, i que quan estigui acabada acollirà a sobre el parc urbà més gran de Barcelona, amb més de 40 hectàrees de superfície.
Les obres canviaran la imatge actual d'aquesta zona, perquè, després de construir les vies de Rodalies i ara muntar a sobre les de l'alta velocitat, tot el conjunt es taparà i començarà la urbanització de la part superior.
La part central de la coberta, que ocupa un espai de 23.400 metres quadrats, tindrà forma de piràmide invertida i, segons ha explicat Adif, la gestora de la infraestructura, deixarà passar la llum natural cap a les vies i les andanes. Aquesta part de l'obra és important i Adif ja avança que els treballs seran tècnicament molt complexos per les dimensions dels mòduls, que pesen més de 95 tones. La maquinària especialitzada que treballarà sobre la zona, per on continua passant tot l'entramat de trens d'entrada i sortida de Barcelona, també és de grans dimensions.
Un cop s'acabi la fase de cobertura, Adif ha explicat que l'estructura es cobrirà amb una llosa de formigó de més de 30 centímetres de gruix i, a sobre, s'hi construirà el gran parc.
Adif recorda que la "l'estació d'estacions" de La Sagrera és actualment la infraestructura més gran que està en marxa a Catalunya i una de les obres més "ambicioses i complexes dels últims anys a Espanya". L'inici del muntatge de la coberta de la part superior de La Sagrera arriba després de la recent contractació del muntatge de les 18 vies d'ample estàndard de l'estació i la seva electrificació. Aquesta fase, que implica millorar la situació de l'alta velocitat, es va engegar fa uns mesos, després que es completés la primera fase de les obres, que afectava el nivell més baix de l'estació, per on passen els trens de Rodalies.
Quan s'acabin les obres, es preveu que La Sagrera es convertirà en un gran node multimodal que connectarà Rodalies, mitjana i llarga distància, alta velocitat i també metro i autobusos urbans i interurbans.