Així és la nova estació de Sant Andreu que s'inaugura al desembre
L'interior acull un mural de 3.000 metres quadrats que narra la història del ferrocarril a Catalunya
BarcelonaLes obres a la Sagrera per construir el nou nus ferroviari avancen segons l'últim calendari fixat, després de dècades de retards. La pròxima fita serà el dia 11 de desembre, quan es posarà en marxa la nova estació de Sant Andreu i la circulació de la línia entre Granollers i Barcelona passarà ja pel que serà el seu traçat definitiu.
La nova estació, que aquest divendres s'ha obert als periodistes, tindrà alguns trets singulars. A banda de més moderna i accessible, a l'interior acollirà un mural de 3.000 metres quadrats, fet pels artistes Miquel Wert i Roc Blackblock, que "entretindrà" tots els usuaris que hagin de fer esperes a l'andana.
"Volem que sigui una estació singular, que contribueixi a la mobilitat sostenible i que, a més, durant el temps d'espera el passatger tingui elements artístics per entretenir-se", ha explicat Lluís Ubalde, el coordinador tècnic de les obres d'Adif. El mural s'estén en una paret de més de 200 metres de llarg i repassa la història i el passat ferroviari català. "És un mural amb molta informació, amb objectiu pedagògic, però que també volem que transmeti emocions", ha afegit Ubalde.
"És el mural més gran que hem fet fins ara. Fa mesos que hi treballem", ha assegurat Blackblock. "Vam fer propostes individuals i tots dos vam coincidir en la idea de retratar la memòria històrica del ferrocarril a casa nostra", ha afegit Wert. El manteniment d'aquest gegant fris històric anirà a càrrec d'Adif.
Així, els artistes i els operaris han compartit espai de treball durant mesos. "Falten molt poques coses, el dia 11 estarà tot acabat", ha mantingut Ubalde.
Una "fita històrica"
Els directius d'Adif implicats en l'obra qualificaven fa unes setmanes de "fita històrica" la posada en marxa d'aquesta nova estació. El cert és que la culminació d'aquests treballs representa un punt i a part en les obres perquè significa la fi de la fase 2 i, de retruc, també el final de les afectacions a les línies R1, R2 i R11 de Rodalies, que han causat força maldecaps per talls i canvis en la mobilitat dels usuaris des de mitjans de setembre. A partir d'aquest moment les obres de la Sagrera encararan la fase 3, que implica la integració i els treballs a les vies de l'alta velocitat.