El ‘motosharing’ s'estén més enllà de Barcelona: així funcionarà el nou servei
El projecte permetrà desplaçar-se entre set ciutats i vol contrarestar el fracàs de fa uns anys a Barcelona
BarcelonaEls pròxims mesos començaran a circular per l'àrea metropolitana de Barcelona 9.950 motos elèctriques compartides. Es tracta del nou motosharing metropolità, que permetrà moure's per set municipis més a banda de Barcelona: Esplugues de Llobregat, Sant Just Desvern, Sant Feliu de Llobregat, l'Hospitalet de Llobregat, Badalona, Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià de Besòs.
L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha atorgat aquest dimarts al matí aquestes gairebé 10.000 llicències a cinc empreses i ara tenen 40 dies per començar a desplegar les flotes, que haurien d'estar disponibles abans d'acabar l'any. "La fórmula ideal és que s'hi vagin sumant més municipis perquè el projecte tingui sentit i es pugui garantir l'èxit", ha detallat el vicepresident de Mobilitat de l'AMB, Carles Cordón.
Amb la resolució d'aquesta primera convocatòria, les empreses que han aconseguit les llicències són Hori Rides, SL (2.050 motos), Yego Urban Mobility, SL (2.050), Cooltra Motosharing, SLU (1.950), Go Sharing, BV (1.950) i Acciona Mobility, SA (1.950). "Aquesta iniciativa promociona la mobilitat sostenible, la millora de la salut i qualitat de vida de les persones, redueix la contaminació acústica i crea nous llocs de treball", ha explicat Cordón.
Contrarestar el 'motosharing' fracassat a Barcelona
Un dels objectius principals d'aquest nou projecte de motosharing metropolità és revertir el fracàs del que ha passat els últims quatre anys a Barcelona. El 2020 l'Ajuntament va atorgar 7.000 llicències de moto compartida, de les quals actualment queden unes 1.800 en circulació. El nou projecte d'abast metropolità recuperarà les 7.000 llicències a Barcelona i n'incorpora 3.000 més que són les que es repartiran per la resta de municipis, segons ha detallat l'AMB.
Les llicències tenen una vigència de dos anys, prorrogables durant dos anys més (any per any). Els operadors també disposaran d'una plataforma per garantir que en tot moment les motos queden ben distribuïdes pels diferents municipis i no es concentrin totes a Barcelona.
Pel que fa als preus, cada empresa tindrà la seva pròpia aplicació i també les seves tarifes. Tot i això, els usuaris podran consultar el conjunt de motos disponibles a les apps de l'AMB Mobilitat i SMOU. Per la seva banda, l'autoritat metropolitana serà l'encarregada de vetllar per la regulació i la preservació de l'espai públic.
L'AMB subratlla que el desplegament de les motos elèctriques compartides entre diferents municipis s'uneix a l'altre gran projecte de mobilitat sostenible com és el servei de bicicleta elèctrica metropolitana, l'AMBici.