La Mercè més reivindicativa diu adeu amb el Piromusical
L’afluència als principals escenaris de la festa major de Barcelona ha superat la de l’any passat, amb un total d’1.392.920 participants
BarcelonaLa Mercè ha sigut breu -quatre dies- però intensa. Tant, que l’afluència als principals escenaris de la festa major de Barcelona ha superat la de l’any passat, amb un total d’1.392.920 participants, 50.000 persones més que en l’edició del 2016. El tinent d’alcaldia Jaume Collboni va reconèixer ahir en roda de premsa que l’edició d’enguany havia sigut una de les més complexes d’organitzar dels últims anys, després dels atemptats de l’agost i “pel context polític, que porta tensió al carrer”.
Més enllà de l’èxit d’assistència a la festa, la Mercè també s’ha tenyit aquests dies -amb l’ofensiva estatal per l’1-O- d’esperit reivindicatiu, com a espurna d’un clam democràtic que s’ha escampat pels escenaris i carrers de la ciutat. Des de la societat civil, les entitats van convocar diumenge una concentració pel referèndum a plaça Universitat. La política també es va fer un lloc als escenaris, amb membres de la CUP, Podem i Òmnium als concerts de Manel, Txarango i Buhos. La traca final a la Mercè més reivindicativa la va posar ahir el Piromusical, que també tenia molt a dir. L’homenatge a les víctimes dels atemptats a Barcelona i Cambrils va encapçalar l’espectacle de llum i música, que va arrencar amb la cançó Imagine de John Lennon. El Piromusical també va homenatjar el 25è aniversari dels Jocs Olímpics, Reykjavík -que és la ciutat convidada de la Mercè 2017-, el 40è aniversari de la primera manifestació pels drets LGTB celebrada a Barcelona -el 1977- i els músics desapareguts aquest any o dels quals s’ha commemorat fa poc l’aniversari de la seva mort, com Enric Granados.