Societat03/04/2015

El copilot Lubitz va consultar almenys cinc metges, segons 'Der Spiegel'

Aquests neuròlegs i psicòlegs es van posar en contacte amb la policia quan van veure el nom d'un pacient seu com a autor de la tragèdia de Germanwings

Efe
i Efe

BerlínLa Fiscalia de Düsseldorf, que investiga a Alemanya els possibles motius del copilot Andreas Lubitz per estavellar l'avió de Germanwings als Alps francesos, ha registrat almenys cinc consultes de metges a les quals va acudir el jove, segons informacions de la revista 'Der Spiegel'.

El setmanari, citant fonts de la investigació, explica que s'han registrat les cinc consultes i s'han confiscat els historials mèdics de Lubitz, que, segons la Fiscalia, fins a la vigília de la tragèdia aèria va buscar a internet informació sobre maneres i mètodes per suïcidar-se.

Cargando
No hay anuncios

Diversos metges als quals va acudir el copilot, de 27 anys, es van posar en contacte amb la policia per informar que el jove havia estat pacient seu en aparèixer el seu nom als mitjans de comunicació. Entre els especialistes, segons 'Der Spiegel', hi ha neuròlegs i psicòlegs.

La Fiscalia de Düsseldorf havia revelat que Lubitz havia rebut fa anys, abans d'aconseguir la llicència com a pilot, tractament psicoterapèutic per "tendències suïcides".

Cargando
No hay anuncios

En registrar els seus habitatges van descobrir que estava en tractament i que, a més, tenia una baixa mèdica per al dia de la catàstrofe, que no havia comunicat a Germanwings, la filial de baix cost de Lufthansa.

Segons l'aerolínia, Lubitz va informar a la seva escola de vol el 2009, en reprendre el seu aprenentatge després d'una interrupció de mesos, que havia patit un episodi de depressió greu del qual presumiblement s'havia restablert.

Cargando
No hay anuncios

L'Oficina d'Investigacions i Anàlisis (BEA) de França ha assenyalat aquest divendres que en una primera anàlisi de la segona caixa negra de l'avió sinistrat reforça la tesi que el copilot va estavellar l'aparell de forma deliberada.

L'examen provisional d'aquesta segona caixa, que registra els paràmetres tècnics del vol, mostra que va recórrer al pilot automàtic per iniciar el descens i que el va modificar posteriorment per incrementar la velocitat.