INFRAESTRUCTURES
Societat24/12/2012

L'objectiu: fer més rendible Alguaire

Comença la temporada d'hivern a l'aeroport d'Alguaire. Ahir van arribar-hi els primers esquiadors, de la mà del turoperador Thomas Cook. El Govern i el sector turístic volen atreure més turistes.

Thaïs Gutiérrez
i Thaïs Gutiérrez

BARCELONA.El futur de l'aeroport de Lleida-Alguaire són els esquiadors. Així ho apunta el director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, que ahir va anar a Alguaire a rebre la primera remesa de turistes britànics que inauguren la temporada d'esquí a la infrastructura lleidatana. Van arribar de la mà del turoperador Thomas Cook, que enguany, igual que l'any passat, ofereix cinc vols a la setmana des de cinc ciutats del Regne Unit: Manchester, Gatwick, Bristol, Birmingam i Belfast, entre el desembre i l'abril. Per ara, les reserves estan al 95%, cosa que demostra que l'aposta pionera de l'any passat per l'aeroport lleidatà va funcionar.

Aquesta campanya el repte és que els turistes es quedin a esquiar al Pirineu lleidatà. "L'any passat la majoria d'esquiadors britànics que van arribar a Alguaire van anar a esquiar a Andorra, perquè és el lloc que coneixen i que compleix les expectatives que tenen d'esquiar al matí, anar de compres a la tarda i sortir de festa a la nit", diu Font. Tot i això, aquest hivern les pistes del Pirineu lleidatà, amb Baqueira al capdavant, han aconseguit un lloc destacat als catàlegs de Thomas Cook i s'espera que bona part dels britànics que arribin a Lleida es quedin a esquiar en territori català.

Cargando
No hay anuncios

Tot i aquesta bona notícia, el turoperador britànic serà l'únic que operarà aquest hivern a Alguaire -a part del vol entre Lleida i Palma que opera Air Nostrum-, ja que l'agència russa Natalie Tours -la més important del país-, que també valorava l'opció de portar-hi esquiadors, ha optat finalment pel Prat. Tot i això, des del Patronat de Turisme de Lleida no descarten que comencin a operar l'any que ve. El seu president, Jordi Blanch, explicava que "ells han deixat la porta oberta a seguir negociant". Blanch presumeix, a més, que l'aeroport d'Alguaire té el turnaround (les operacions que es fan des que es baixa de l'avió fins que se surt amb la maleta) de 20 minuts, un dels més ràpids d'Europa i això atreu molt els turoperadors. Però no només s'està negociant amb aquest turoperador rus. Blanch va reconèixer que hi ha converses obertes amb altres agències d'altres països d'Europa, però no va voler concretar res perquè no hi ha cap acord tancat.

Aprofitar els seients buits

Cargando
No hay anuncios

Ricard Font també va anunciar ahir una novetat que oferirà aquest any l'aeroport. A partir d'ahir les places buides que quedin als avions que surtin de Lleida cap a alguna de les cinc ciutats del Regne Unit es vendran com si fossin bitllets d'una línia aèria regular. El preu variarà en funció de la demanda però serà "competitiu", segons Font, i es podrà comprar des de la web de Thomas Cook. L'objectiu d'aquesta iniciativa és "fer un pas més perquè l'aeroport sigui rendible des del punt de vista aeroportuari, econòmic i social", va dir Font.

Però un cop s'acabi la temporada d'hivern comença la incògnita, perquè per ara no hi ha cap turoperador que s'hagi mostrat interessat a portar turistes a Lleida. "L'estiu és un període molt més difícil", va apuntar Font, que reconeix que "les activitats que es fan a la zona de Lleida no generen prou interès per oferir un paquet turístic que convenci algun turoperador". L'estiu que ve Air Nostrum afegirà Eivissa i Menorca a la seva ruta amb Palma. I sembla que per ara aquesta serà tota l'activitat aèria en els mesos de calor. Les xifres globals segueixen sent complicades a l'aeroport d'Alguaire, que es va inaugurar el gener del 2010. El primer any hi van passar 56.256 passatgers, una xifra que es va reduir fins als 24.714 l'any 2011. Entre el gener i el setembre d'aquest any hi han passat 30.528 persones.

Cargando
No hay anuncios

Tot i el poc trànsit d'avions i de passatgers, Jordi Blanch rebutja les comparacions amb altres aeroports de l'Estat que estan infrautilitzats. "Les comparacions són odioses, però en aquest cas són mentida", diu, i defensa que l'aeroport de Lleida és "funcional i modern". "No som el Messi dels aeroports, per descomptat, però tampoc juguem a regional i, a més, estem creixent a poc a poc i fent molta feina", destaca. Font, per la seva banda, també defensa la viabilitat d'una infraestructura que "està creant llocs de treball i pot seguir creixent". "Nosaltres sabem on anem amb aquest aeroport, tenim molt clar el que és competitiu i el que no, el que és viable i el que no ho és", assegura.

Per al director general de Transports i Mobilitat les tres línies de negoci per a Alguaire són clares. En primer lloc, la de l'aviació comercial, que és la que diu que té un límit en aquests moments econòmics complicats i, per això, l'han concentrat en les Illes. En segon lloc, hi ha la part industrial: es vol aprofitar l'espai de l'aeroport per fer de pàrquing d'avions de diverses aerolínies. I en tercer lloc, l'opció de convertir Alguaire en base operativa d'alguna empresa de càrrega.