Llum verda al Bicing metropolità
Es treballa perquè el nou servei, que entrarà en funcionament a finals del 2022, sigui compatible amb el de Barcelona
BarcelonaEl servei de bicicleta pública metropolità és més a prop de ser una realitat i es treballa perquè sigui compatible amb el Bicing de Barcelona. L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha aprovat aquest dimarts l'establiment del servei intermunicipal, que s'espera que comenci a funcionar a finals del 2022. Recollint l'experiència de l'e-Bicibox i del Bicing, es treballa per crear un servei d'abast "més ampli, potent i ambiciós" que complementi la xarxa de transport públic. Ho ha destacat el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda, que ha avançat que l'objectiu és aconseguir fer compatible el nou servei amb el sistema ja establert a la capital catalana. En una primera fase hi haurà 2.000 bicicletes i 200 estacions, distribuïdes per quinze municipis. Progressivament, s'espera arribar a totes les localitats de l'AMB.
El nou servei serà de titularitat de l'AMB, que el coordinarà d'acord amb els municipis. Un cop passat l'estiu, l'ens aprovarà el conveni base amb què cada ajuntament signarà el desplegament de la bicicleta metropolitana. Pel que fa a l'explotació, TMB serà el gestor del servei i farà un concurs públic per adjudicar-lo a un operador privat. Tot i la necessitat de fer tots aquests passos, l'ens metropolità defensa que s'està treballant de manera "satisfactòria" amb l'Ajuntament de Barcelona perquè el nou sistema sigui compatible amb el Bicing.
La intenció és que la fase inicial, que començarà entre setembre i desembre del 2022, permeti distribuir el servei a l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornellà de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels. En una segona fase, l’AMB continuarà treballant amb la resta de consistoris metropolitans perquè progressivament s’hi adhereixin i l’incorporin. D’altra banda, l'ens treballa amb l'Ajuntament de Barcelona per integrar el nou servei i el Bicing en un sistema compatible.
Sobre l’actual servei e-Bicibox, l’AMB informa que continuarà actiu fins a la posada en marxa del de la bicicleta pública metropolitana. Posteriorment els usuaris es traspassaran al nou sistema i les infraestructures de l’e-Bicibox es reconvertiran per al Bicibox, el servei d’aparcament de bicicletes particulars. L'AMB recorda que el pla metropolità de mobilitat urbana 2019-2024 considera la bicicleta una de les línies estratègiques "clau" per impulsar el canvi d’hàbits en la mobilitat.