Societat27/01/2016

El tram de la línia 9 que connectarà amb l'aeroport s'inaugura el 12 de febrer

Ha costat quasi 3.000 milions i comptarà amb 20 quilòmetres de línia i 15 parades, i arribarà deu dies abans del Mobile World Congress, tal com s'hi havien compromès

Albert Solé
i Albert Solé

BarcelonaL'esperada L9 del metro fins a la T1 de l'aeroport entrarà en servei el 12 de febrer. Ho ha anunciat aquest matí el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, des de l'estació de Mercabarna, una de les 15 que donaran servei a la zona empresarial i als veïns del Prat de Llobregat i l'Hospitalet.

Els veïns quan han patit les molèsties de les obres els últims anys tindran a la seva disposició targetes de viatge gratuïtes per poder 'provar' la L9 durant aquest primer cap de setmana.

Cargando
No hay anuncios

Rull ha pujat en un viatge en proves i ha explicat que la línia tindrà una freqüència de pas de set minuts, però que en casos d'esdeveniments especials entre algunes estacions es podria escurçar fins a quatre minuts. Un d'aquests esdeveniments serà el Mobile World Congress, que començarà el proper 22 de febrer. De fet, la Generalitat tenia el compromís d'inaugurar la L9 abans del MWC.

"Hem pogut invertir els 200 milions que faltaven per donar valor als 2.899 milions d'euros que ha costat tota la L9", ha explicat Rull, que calcula que se sumaran al servei de metro 23 milions de viatges més.

Cargando
No hay anuncios

El preu del bitllet, però, tindrà un sobrecost per als que baixin o pugin a les dues estacions de l'aeroport (T1 o T2). Es crearà la T-Aeroport, que costarà 4,5 euros el viatge. Les targetes multiviatge com la T-50/30 o la T-Trimestre no hauran de pagar cap sobrecost, i podran anar a l'aeroport amb un viatge normal, però els bitllets senzills i la T-10 no serviran. Per controlar-ho, s'haurà de validar el bitllet també a la sortida a totes les estacions de la L9, cosa que no passa a la resta de la xarxa del metro.

La L9 no estarà acabada el 12 de febrer, encara falta el ramal de la L10 a la Zona Franca passant pel barri de la Marina i el tram central entre Zona Universitària i la Sagrera. "Queden deures pendents, i pel ramal de la Zona Franca ens hem d'asseure amb l'Ajuntament de Barcelona per trobar el finançament". El conseller no ha volgut explicar de quants diners es tracta ni quan es podria inaugurar. Del tram central ni se'n parla, encara.