Societat06/08/2012

La línia 2 del metro de Barcelona, aturada parcialment per obres fins al 26 d'agost

El tram Artigues Sant Adrià - Badalona Pompeu Fabra es farà en autobús

Acn
i Acn

BarcelonaLa línia 2 del metro de Barcelona estarà aturada parcialment per obres entre aquest dilluns 6 d'agost i el pròxim 26 del mateix mes. Concretament, el tram aturat serà el que va de l'estació Artigues Sant Adrià a la Badalona Pompeu Fabra, de tres quilòmetres de longitud. Durant els vint dies d'obres, aquest tram es farà en autobús. Les obres consistiran en la modernització de la infraestructura i la millora de les vies. La resta de la línia 2, entre les estacions Paral·lel i Artigues Sant Adrià, funcionarà amb normalitat. L'autobús que suplirà el servei de metro tindrà parada a les estacions afectades pel tall, les de Sant Roc, Gorg i Pep Ventura. Funcionarà amb el mateix horari del metro.

En el marc de les obres es retirarà un canvi d'agulles antic a l'entrada de l'estació de Pep Ventura i se'n muntarà un de nou a l'entorn de l'estació de Gorg. També es rehabilitarà un tram de 285 metres de la plataforma de via al sector de Pep Ventura. En tots tres casos es millorarà el drenatge del túnel i s'aplicaran mesures contra filtracions. Els treballs, que realitzarà TMB, tenen un pressupost d'1,1 milions d'euros.

Cargando
No hay anuncios

Aquesta és una de les tres actuacions de millora i manteniment previstes a la xarxa de metro a l'agost.

Necessitats especials de manteniment

Cargando
No hay anuncios

El tram de la línia 2 de metro entre La Pau i Pep Ventura, que fins al 2002 formava part de la línia 4, té unes necessitats especials de manteniment a causa de les característiques dels terrenys que travessa el túnel.

El nivell freàtic de la zona, que inicialment ja va complicar la construcció del metro, amb els anys ha anat augmentat a tota la llera del riu Besòs i ha comportat també un augment de les filtracions.

Cargando
No hay anuncios

L'agressivitat d'aquestes filtracions provoca que el procés natural de desgast de la superestructura de via s'acceleri notablement. Per aquest motiu s'hi fa una vigilància especial de l'estat de la infraestructura i es planifiquen inversions de manera continuada, per garantir en tot moment les condicions per a la circulació segura dels trens.