EDUCACIÓ
Societat03/12/2013

L'informe PISA demostra que Catalunya millora en comprensió, s'estanca en matemàtiques i punxa en ciències

En ciències, la mitjana dels alumnes catalans se situa per sota de l'espanyola. En comprensió lectora, Catalunya se situa per sobre de l'OCDE

Ara
i Ara

BarcelonaEls resultats de l'informe PISA, que acaba de fer públics l'OCDE, demostren que tant a Catalunya com a Espanya els resultats dels estudiants s'han estancat respecte a l'últim estudi. Segons els autors de l'informe, a l'estat espanyol els coneixements no milloren i queden per sota de la mitjana europea.

L'estudi, que cada 3 anys mesura les capacitats dels alumnes de 15 anys, evidencia el camí que queda per recórrer en matemàtiques. En aquest apartat, Catalunya se situa en 493 punts, només un per sota de la mitjana de l'OCDE (494), i 9 punts per sobre de la mitjana espanyola (484). Catalunya és a la vuitena posició de l'Estat en el rànquing de comunitats autònomes.

Cargando
No hay anuncios

En ciències, el resultat (492 punts) també se situa per sota de la mitjana de l'OCDE (501) i de l'espanyola. En aquest apartat, els alumnes catalans experimenten un retrocés respecte a l'últim informe. Catalunya ocupa la desena posició en el conjunt de l'estat espanyol, que té una mitjana de 496 punts. És significativa, per exemple, la diferència respecte d'altres comunitats, com Castella i Lleó, que se situa 27 punts per sobre de la mitjana catalana.

Catalunya obté els millors resultats en comprensió lectora (501): està per sobre de la mitjana tant de l'OCDE (496) com espanyola (488). En aquest àmbit, els resultats per a Catalunya se situen en llindars d'excel·lència. Els estudiants catalans ocupen la cinquena posició en el rànquing estatal de comunitats autònomes.

Cargando
No hay anuncios

L'informe PISA 2012 inclou els resultats de les proves fetes a alumnes de 65 països. L'OCDE ha examinat fins a 300.000 alumnes.