L'avió va passar l'últim control rutinari ahir mateix, segons Germanwings

La companyia reconeix que hi ha "informacions contradictòries" sobre el descens brusc de l'aeronau. L'aparell no ha llançat cap senyal d'alerta

Els responsables de Germanwings han donat explicació de l'accident. REUTERS
Ara
24/03/2015
2 min

BarcelonaL'avió que s'ha estavellat als Alps francesos aquest matí havia passat l'últim control rutinari ahir mateix a Düsseldorf, segons la companyia Germanwings, que ha reconegut que hi ha "informacions contradictòries" en relació amb el descens brusc d'altura que l'aparell ha patit poc abans de l'accident.

La nau havia entrat en servei l'any 1991 i havia estat operatiu a la companyia Lufthansa fins al gener de l'any 2014, en què la nau havia passat a mans de Germanwings, la filial de baix cost de la companyia de bandera alemanya.Totes les revisions de manteniment s'havien fet sense incidències, l'última més completa es va fer l'estiu del 2013.

Segons les informacions de Germanwings, l'avió s'havia enlairat de Düsseldorf a les 6 i 48 minuts del matí i feia el trajecte de tornada des del Prat, d'on ha marxat a les 10 i 1 minuts del matí. Cap a les 10 i 35 minuts ja volava a la velocitat de creuer prevista a 38.300 peus i un minut després ha iniciat un descens inexplicable, que, en un vuit minuts, l'ha fet baixar als 6.000 peus a les 10 i 45 minuts, just quan ha desaparegut dels radars i s'ha estavellat.

"Hi ha informacions contradictòries" sobre els últims minuts en què l'aparell ha estat visible als radars, ha informat la companyia, que ha assegurat que "els controladors aeris francesos no han rebut cap demanda de la nau per rebaixar l'altitud". "L'aparell no havia registrat cap particularitat que faci pensar en un error mecànic, però no podem especular", ha assegurat Germanwings.

Preguntada sobre si el pilot estava al comandament de la nau quan hi ha hagut l'accident, la companyia titular de l'aparell ha assegurat que no podia respondre a aquesta qüestió. "Tenim normes de manteniment molt estrictes. Hi ha un calendari de manteniment que s'ha respectat i l'edat de l'avió no suposa cap problema", ha afirmat la companyia en una roda de premsa.

stats