Societat09/11/2016

L’Ajuntament de Barcelona vol eradicar l’ús de patinets elèctrics de les voreres i prohibir-los als menors de 16 anys

La regulació que prepara l’executiu de la ciutat també obligarà els 'segways' de lloguer a incorporar un guia i obligarà els grups a circular per rutes preestablertes

Ara
i Ara

BarcelonaL’Ajuntament de Barcelona prepara una regulació pionera per als patinets elèctrics, les plataformes, els 'segways', les rodes i els tricicles. L’objectiu amb què es vol legislar sobre aquests nous vehicles és delimitar per on, qui i a quina velocitat poden circular aquests vehicles. Especialment, el consistori vol aconseguir que es prohibeixi l’ús de 'segways' als menors de 16 anys, limitar la velocitat d’aquests vehicles i delimitar les zones per on poden passar, lluny de les voreres. L’Ajuntament espera poder aprovar-la durant el primer trimestre del 2017 atès que “està molt treballada amb el sector”, segons la regidora de Mobilitat del consistori, Mercedes Vidal. A partir d’aquesta norma comuna, cada districte la podrà endurir segons la pressió turística a què es vegi sotmesa la zona, ha afegit. Al juliol ja es va prohibir l'ús de 'segways' a Ciutat Vella.

Vidal també ha explicat que en funció del tipus de vehicle de què es tracti es podrà anar pels carrils bici, els parcs, els carrers 30 o per la calçada, sempre que no sigui de la xarxa bàsica. Dins d’aquesta categoria es trobarien els patinets elèctrics petits, les rodes i les plataformes, ja que podrien circular tant per carrils bici com per carrers amb plataforma única i parcs públics. Tot i això, aquests vehicles no podran sobrepassar els 45 quilòmetres per hora ni circular a menys de 10. Sempre que els usuaris lloguin un 'segway' o algun d’aquests altres vehicles, caldrà que els acompanyi un guia obligatòriament. A més, els grups es limitaran a un màxim de 6 persones, que no podran circular per zones que no tinguin rutes marcades. La normativa respecte a aquests ginys és fruit de moltes converses entre el sector i l’Ajuntament, segons Vidal, i ha permès dividir els ginys en tres tipus en funció de diferents variables com la velocitat màxima o la grandària.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa a la prohibició d’ús als menors de 16 anys, Vidal ho ha justificat perquè aquests artefactes “no són una joguina, sinó que són aparells que poden assolir una velocitat i tenen un diferent nivell de perillositat". Fora de la regulació queden els patinets que no són elèctrics. Els tricicles, elèctrics o no, per exemple, seguiran tres regulacions diferents: com les bicicletes, com els patinets elèctrics i els tricicles d’ús econòmic i de serveis, que podran anar per carrils bici, amb plataforma única o per la calçada dels carrers 30. A més, els d’aquest últim grup hauran d’estar registrats i identificats correctament i hauran de disposar d’una assegurança, així com els que s’usin de manera turística.

La normativa, que també regula l’ús del casc, dels llums i dels elements reflectants, inclourà sancions que oscil·laran entre els 100 i els 500 euros depenent del tipus d’infracció. D’aquesta manera, segons Vidal, s’intentarà minimitzar als “problemes de convivència que en una ciutat tan densa i amb tants usos com Barcelona pot provocar el sorgiment d'aquests vehicles i la seva circulació".

Cargando
No hay anuncios

Moratòria de 6 mesos més perquè les bicicletes segueixin circulant per la vorera

A més, el govern de Colau també ha publicat un anunci en el 'Butlletí Oficial de la Província' amb què estableix la perllongació de la moratòria que permet a les bicicletes circular per les voreres de la ciutat. La moratòria, que entra en vigor aquest dimecres, s'amplia així fins als 18 mesos. L'ordenança de circulació de vianants i vehicles havia sigut modificada l'any 2015 per treure les bicicletes de les voreres, però es marcava una moratòria de 18 mesos que s'acabava l'1 de novembre.

Cargando
No hay anuncios

L'executiu d'Ada Colau ha decidit prorrogar aquest termini, com ja va anunciar ara fa un mes quan va comunicar que la moratòria s'allargaria com a mínim un any. L'argument és que la xarxa de carrils bici encara no està suficientment desenvolupada. Si no hi ha una nova ampliació, en 18 mesos serà obligatori que les bicicletes circulin per carrils específics, per les voreres de més de 4,75 metres o per la calçada. La prohibició pel que fa a les voreres no afecta els menors de 12 anys ni la circulació entre les 22 i les 7 hores.