L'Ajuntament de Barcelona es desmarca de la iniciativa per atreure turisme mèdic

El consistori lamenta haver tingut coneixement del projecte a través de la premsa i diu que no en comparteix l'objectiu

Cada any 20.000 turistes estrangers vénen a Barcelona a operar-se o a sotmetre’s a algun tractament.
Maria Ortega
08/01/2016
2 min

BarcelonaEl projecte d'impulsar una marca per promocionar Barcelona com a destinació turística mèdica que ahir es va presentar amb tots els honors al recinte modernista de Sant Pau ha trepitjat l'ull de poll a l'Ajuntament. En un comunicat, el consistori ha assegurat que es desmarca d'aquesta iniciativa, de la qual, assegura, ha tingut informació aquest mateix divendres a través de la premsa. La Generalitat i Turisme de Barcelona van signar ahir un conveni amb dues associacions mèdiques privades –Barcelona Medical Agency i Barcelona Centre Mèdic– per promocionar la capital catalana com a destinació mèdica. L'acord permet impulsar la marca Barcelona Medical Destination, que tindrà un pressupost d'entre 160.000 i 200.000 euros, que finançaran a mitges Govern i Turisme de Barcelona.

En la presentació d'ahir, que va comptar amb els consellers de Salut, Boi Ruiz, i d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, els responsables de la iniciativa van assegurar, en resposta als periodistes, que l'Ajuntament n'estava el cas, però el regidor de Turisme de la ciutat, Agustí Colom, que també és vicepresident del consorci Turisme de Barcelona, ha lamentat avui "el fons i les formes" de l'acord. Segons Colom, el consistori no ha estat informat en cap cas de la presentació i la signatura de l'acord, ni comparteix que es destinin recursos públics a la promoció de la sanitat privada, tenint en compte el context de retallades i necessitats sanitàries que té la ciutat.

Segons informa l'Ajuntament al comunicat, tampoc la Comissionada de Salut, Gemma Tarafa, ha estat informada sobre l'acord ni en comparteix l'objectiu. Per això, l'equip de govern de la ciutat ha demanat una reunió urgent amb el president del comitè executiu de Turisme de Barcelona i la direcció del consorci.

La marca Barcelona Medical Destination preveu desplegar un pla d'actuacions per al 2016 que inclou l'objectiu de fer promoció de la ciutat entre companyies asseguradores, agències especialitzades o representats governamentals, així com l'assistència a congressos de referència en turisme mèdic com els que se celebraran aviat a Washington, Moscou i Dubai. L'objectiu és trobar possibles clients i pacients futurs sobretot als mercats del Pròxim Orient, el nord d’Àfrica, l’Europa de l'Est i Amèrica.

El turisme mèdic s'ha duplicat en només cinc anys: ara, cada any 20.000 turistes estrangers vénen a Barcelona a operar-se, a sotmetre’s a algun tractament mèdic o estètic o a visitar-se amb algun especialista català.

stats