Societat06/04/2016

La L9 busca passatgers: regalarà bitllets i posarà anuncis a les estovalles dels bars

TMB ha iniciat una campanya de publicitat per promocionar els 20 quilòmetres de metro nous inaugurats el 12 de febrer i que arriba per primer cop a l'aeroport

Albert Solé
i Albert Solé

BarcelonaLa L9 sud del metro encara no fa dos mesos que està en marxa (12 febrer), i no acaba de rutllar. Per aquest motiu Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha engegat una campanya per fer-la conèixer i promocionar-ne l'ús.

L'ARA ja va explicar que la L9 no era la millor opció per anar a l'aeroport des del cetre de Barcelona. Després d'anys de retards i polèmiques pel sobrecost, ara li està costant arrancar a aquesta infraestructura.

Cargando
No hay anuncios

La campanya vol difondre el missatge que la nova infraestructura "potencia l'accessibilitat de les àrees residencials, econòmiques i de coneixement" dels barris de l'Hospitalet i del Prat de Llobregat i del sector sud de Barcelona.

Per una banda utilitzaran la tècnica de la prova de producte, és a dir, la distribució de bitllets gratuïts de dos viatges, perquè els usuaris potencials facin un tast del nou metro i "descobreixin noves combinacions de mobilitat que els resultin convenients".

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa a la campanya de publicitat, TMB ha agafat quatre usuaris reals que poden aprofitar la línia 9 sud del metro per anar al centre de la capital catalana o bé a l'aeroport:

  • Una resident a l'Hospitalet de Llobregat, que fa de professora de música a Barcelona
  • Una universitària de 23 anys que viu al Prat de Llobregat
  • Un arquitecte barceloní que treballa a l'entorn de la Fira
  • Un ciutadà italià que es trasllada sovint a l'aeroport per viatjar
Cargando
No hay anuncios

Per a la campanya, a més de l'anunci de televisió, també s'utilitzaran cartells, espots, falques, bàners, junt amb d’altres recursos més innovadors, com les estovalles de bars i els envasos de paper en forns i fruiteries. Preferentment seran aprofitats els suports propis de TMB, a més d’altres de cedits per ajuntaments i institucions de l’àmbit d’influència de la L9 Sud.

La campanya es desenvoluparà en una primera fase des d’ara fins a finals de maig. TMB preveu llançar-ne una segona onada a partir del setembre.