Més d'un terç dels escolars entre 14 i 18 anys s'emborratxen almenys un cop al mes

El Ministeri de Sanitat i els sectors implicats firmen un protocol d'actuació contra l'alcoholisme juvenil

Imatge d'arxiu d'uns joves intentant fer un botelló a Girona / ACN
29/09/2011
2 min

MadridEl 35,6% dels escolars de l'Estat entre 14 i 18 anys s'han emborratxat algun cop en els últims 30 dies, segons dades de la darrera Enquesta Escolar sobre Drogues que ha avançat aquest dijous el govern espanyol. Amb l'objectiu de reduir l'alcoholisme entre els joves, la ministra de Sanitat, Política Social i Igualtat, Leire Pajín, ha firmat un acord amb els principals agents socials que inclou, entre d'altres, la implicació dels mitjans de comunicació en la reducció del consum, l'autoregulació dels sectors implicats i el foment d'hàbits saludables.

Segons les dades de l'Enquesta Escolar sobre Drogues (ESTUDES) 2010-2011, que es presentarà en breu, els joves comencen a beure als 13,7 anys i ho fan en espais públics, fora del control familiar. L'estudi afirma el 58,8% dels estudiants d'entre 14 i 18 anys admeten que s'han emborratxat almenys un cop a la vida, el 52,9% ho han fet en els últims 12 mesos i el 35,6% en els últims 30 dies. El consum entre les noies és lleugerament superior al dels nois.

Amb l'objectiu de reduir aquestes xifres, més de 30 entitats han subscrit aquest dijous un manifest que, entre altres punts, inclou la creació d'una plataforma que aglutini tots els agents socials implicats.

Entre els signants hi ha associacions de mares i pares, de joves, d'educadors, ONGs, societats científiques, productors de begudes alcohòliques, distribuïdors, hotelers, mitjans de comunicació i agrupacions d'exalcohòlics rehabilitats.

El manifest es marca com a l'objectiu el "consum zero" d'alcohol entre els menors d'edat. La ministra Pajín ha advertit que la ingesta d'alcohol té "efectes negatius en el rendiment escolar dels menors i en la seva evolució i formació mental i social".

El document signat aquest dijous a Madrid exigeix que s'eviti qualsevol comunicació que relacioni el consum d'alcohol amb l'èxit social o sexual o que doni mala imatge de l'abstinència. També inclou campanyes públiques d'educació i prevenció, així com mesures per prevenir la venda il·lícita d'alcohol a menors.

stats