Josep Rull aposta pel pagament de les autopistes amb un cànon quan acabin les concessions dels peatges
En una entrevista a La Xarxa, el conseller de Territori i Sostenibilitat explica que han de tendir a un model homogeni a les autopistes catalanes
El 2021 acaba la concessió de l'autopista del Maresme C-32 i la Generalitat aviat haurà de prendre la decisió de si l'allarga o no. Tal com va explicar aquest diari el 25 d'abril, el Govern actual no pensa mantenir la concessió en mans d'una empresa privada, però la pregunta és: llavors què passarà? Alliberament o peatge públic? El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha respost aquesta pregunta aquest matí en una entrevista a La Xarxa: "Hem de discutir un nou model per a les vies d'alta capacitat, però ja puc dir que la meva aposta és per la vinyeta".
Què és la vinyeta? És un cànon que paguen les persones que volen circular per aquestes vies i que es demostra amb una adhesiu enganxat al vidre. És un sistema que ja es fa servir amb èxit a països com Suïssa o Àustria.
El conseller Rull també ha confirmat a l'entrevista la informació publicada per l'ARA sobre la disposició del Govern de modificar els horaris dels trens de Renfe per adaptar-los a les limitacions de velocitat que imposa Adif, sempre que l'Estat faci les inversions necessàries per poder recuperar els temps actuals en un calendari concret.