5 testimonis del col·lapse de l'AVE
Uns han arribat quatre hores tard; altres no han estat informats de res; hi ha qui opina que els serveis alternatius s'han organitzat molt malament; i d'altres esperen poder canviar el seu bitllet per un altre dia
BarcelonaAquest matí la tallada d'un cable ha provocat el col·lapse de tota la xarxa de l'AVE a Catalunya. L'ARA ha parlat amb cinc passatgers que s'han vist afectats per la incidència:
1. Albert Pou
Girona-Barcelona
Un dels combois afectats pel col·lapse generalitzat de l'AVE ha quedat aturat en un punt indeterminat de les vies entre els municipis d'Hostalric i Breda poc després de sortir de Girona. Els viatgers d'aquest comboi s'han passat gairebé quatre hores dins el tren. A les 10, el tren ha arrencat i ha portat els passatgers a una estació, on els han dit que els vindrien a buscar uns autobusos per portar-los a l'estació més propera. Després de cinc minuts, però, el pla ha canviat i els han fet tornar a pujar a l'AVE.
"Ara anem en direcció Barcelona, però no ens han dit res", ha exlpicat a l'ARA un dels passatgers atrapats, Albert Pou. A les 10.50 hores, finalment han arribat a Sants. "Ens ho hem agafat amb humor i resignació", diu l'Albert. Després han avisat els passatgers que anaven a Madrid que havien de canviar de tren. "Al principi de tot ens han dit per megafonia que hi ha havia una incidència i que ens anirien avisant", ha explicat, tot i que la comunicació s'ha tallat i no han sabut res més.
2. Arturo Bermúdez
Figueres-Barcelona
Arturo Bermúdez és un altre passatger que s'ha vist afectat. Ha sortit des de Figueres a primera hora i havia de ser a les 07.30 a Sants, però el tren en què viatjava s'ha aturat. "Primer ens han dit que es reprendria el trajecte en 10 minuts". Però més endavant els han comunicat que quedava parat fins a nova ordre. "En cap moment ens han dit què passava, ens n'hem assabentat consultant els mitjans de comunicació pel mòbil".
L'Arturo es mostra indignat, ja que tot i haver estat aturats durant quatre hores "no ens han ofert cap alternativa de transport i finalment hem arribat en AVE". A més, explica, que ha passat molta estona fins que no els han deixat baixar del tren mentre durava l'espera.
3. Mamen Blanco
Barcelona-Madrid
Els trens d'AVE estatals també s'han vist afectats. Una de les passatgeres que havia d'agafar un tren cap a Madrid a les 8.30, Mamen Blanco, explica que "han anunciat per megafonia que s'havia suspès la circulació de l'AVE". Més tard han posat autobusos en direcció a la capital però segons explica l'afectada "Estava molt mal organitzat". Comenta que hi havia moltíssima gent i no hi havia cap cua on posar-se. "Només entraven els més ràpids".
Quan han anunciat que el servei quedava restablert ha volgut canviar el seu bitllet per un que fos valid, però l'han anat enviant d'una taquilla a l'altre, fins que finalment, després de moltes voltes, li han fet saber que podia anar a la zona d'embarcament amb aquell mateix bitllet.
4. Fina Hernández
Barcelona-Madrid
Fina Hernández també anava a Madrid. Finalment, com que el servei ha quedat restablert s'ha quedat a esperar el tren, però si no ho feia, l'havien informada que se li retornarien els diners del bitllet cap a la capital, a més dels del bitllet de tornada.
5. Finuca Duque
Barcelona-Figueres
Finuca Duque, que havia de viatjar al nord, no té queixes respecte de l'atenció rebuda pel personal de Renfe. "Aquí a Sants tota l'estona s'ha anat informant la gent". Ella havia de sortir a les 9.00, i malgrat saber que el servei anirà quedant restablert progressivament, ha decidit anar a taquilla a canviar el seu bitllet per demà.