Guia per entendre el nou examen de conduir
La part pràctica inclourà 10 minuts de conducció autònoma sense les indicacions de l'instructor. L'examen teòric s'elaborarà a partir d'una base de dades que passa de 800 preguntes a 15.500
BarcelonaEls alumnes de les autoescoles afronten a partir d'aquest dilluns el nou examen del carnet de conduir. L'examen −que incorpora canvis tant en la part teòrica com en la pràctica– no amplia la matèria que s'ha d'estudiar, però inclou algunes novetats, com ara una base de preguntes més àmplia i una prova de conducció autònoma. El canvi és vist amb bons ulls per les autoescoles, que consideren que es guanya qualitat. Aquestes són les claus per entendre el nou sistema:
L'examen teòric: s'amplia la possibilitat de preguntes
A partir d'ara, els exàmens es confeccionaran a partir d'una base de dades que passa de tenir 800 preguntes a tenir-ne 15.500. Amb aquesta mesura es pretén aconseguir que els alumnes entenguin les preguntes, en comptes de memoritzar-les, i assimilin els continguts. Des de la DGT expliquen que les preguntes tindran ara "una redacció més simple", sense frases juxtaposades que creïn confusió.
L'examen pràctic: 10 minuts de conducció autònoma
La part pràctica inclourà 10 minuts de conducció autònoma en què els alumnes no rebran instruccions de l'examinador, però podran fer servir un GPS per orientar-se. L'aspirant rebrà tan sols l'ordre d'anar a un punt concret del mapa. "Es pretén que el conductor tingui la formació adequada perquè, quan aconsegueixi el permís, sàpiga quines decisions ha de prendre segons les circumstàncies del trànsit", expliquen a la DGT.
L'examen tindrà una durada de 25 minuts, i l'examinador podrà demanar que l'alumne faci comprovacions mecàniques −com ara revisar el nivell d'oli del cotxe− abans de començar la prova.
Tècniques de conducció més eficient
Un altra novetat important és que, durant la prova, l'alumne podrà fer ús de les tècniques de conducció eficient. Per exemple, i sempre que la situació del trànsit ho permeti, l'alumne podrà conduir amb una marxa engranada i sense prémer l'accelerador.
El veredicte, al final
A més, ara els alumnes rebran el veredicte de la prova al final. Fins ara, quan l'alumne cometia un error que suposava el suspens, s'interrompia l'examen. L'objectiu és que tot l'examen suposi un aprenentatge per l'alumne i evitar casos molt freqüents on s'aturava l'examen quan tan sols havien circulat uns quants metres.