Societat16/06/2016

El Govern presenta un requeriment a Adif pel mal estat de la infraestructura de Rodalies

Si no hi ha resposta, la Generalitat recorrerà a l'Audiència Nacional

Ara
i Ara

BarcelonaEl departament de Territori ha presentat un requeriment a Adif pel mal estat de la infraestructura de Rodalies de Catalunya. Considera que ha incomplert la seva obligació de mantenir les vies i la resta d'estructures en condicions perquè puguin circular els trens. En cas que no hi hagi resposta, el Govern no descarta presentar un recurs contencióscadministratiu davant l'Audiència Nacional.

En la reclamació administrativa presentada a Adif, el departament de Territori demana que es portin a terme les inversions previstes. El Govern assegura que la "manca de fiabilitat" del servei de Rodalies i trens Regionals deriva de "les deficiències de la infraestructura ferroviària per manca d'inversió" de l'Estat.

Cargando
No hay anuncios

Segons la conselleria, dels "306 milions del pla d’inversions pactat l’any 2013 fins al 2016, només s'han completat un 4% de les actuacions, un 22% encara s’estan executant i un 74% continuen pendents".

Si el requeriment no té resposta, el departament es compromet a "engegar la via judicial" i interposar un recurs contenciós administratiu davant l'Audiència Nacional "per inactivitat de l'administració". La llei del sector ferroviari determina que en cas d’accident, fallada tècnica o de qualsevol altra incidència, Adif ha d’adoptar totes les mesures necessàries per restablir la situació de normalitat tan aviat com sigui possible.

Cargando
No hay anuncios

Expedient informatiu a Renfe per les últimes vagues

El Govern també ha obert un expedient a Renfe per investigar les alteracions en el servei dels trens de Rodalies durant les vaguesdel sindicat de maquinistes SEMAF dels dies 10 i 12 de juny. Segons el departament, "el funcionament del servei es va veure greument afectat".

Cargando
No hay anuncios

Amb l'expedient, la conselleria vol saber les freqüències i els horaris que es van establir durant les dues jornades i les mesures que va posar en marxa l'empresa "per restablir la normalitat o reduir l’impacte de les alteracions", així com les actuacions que es van fer "per atendre els desplaçaments que van quedar interromputs o que no es van arribar a fer", i com es va "informar els viatgers" de les incidències.