Societat26/07/2017

El Govern crea un programa per fomentar la innovació educativa a la universitat

Es vol potenciar l’aprenentatge competencial i millorar la formació dels professors universitaris, entre d'altres

N.m.
i N.m.

BarcelonaQue la innovació també arribi a totes les capes de la universitat. Sota aquest objectiu, el Govern ha impulsat un nou programa -que porta per nom Margalida Comas i Camps- amb el consens de totes les universitats que vol introduir i fomentar la innovació pedagògica en l’educació superior. Això vol dir que es vol potenciar l’aprenentatge competencial, afavorir la recerca en mètodes d’ensenyament i millorar la formació dels professors universitaris. El programa neix sense pressupost, a l’espera de definir una partida pressupostària en els comptes del 2018. De fet, les primeres actuacions es podrien implantar el curs 2018-2019.

La formació, però, no serà ni en forma de màster, ni tampoc obligatòria, segons ha apuntat el secretari d’Universitats i Recerca, Arcadi Navarro, que ha afegit que es tracta d'una formació que es consensuarà amb les universitats. El director del programa, Josep-Eladi Baños, ha defensat que la incidència d’un programa d’aquestes característiques no serà immediata, sinó que es podrà començar a valorar d’aquí uns 4 anys. El programa constarà d'un consell assessor amb participació d’un expert de cada universitat catalana i l’assignació de pressupost es farà en funció dels projectes.

Cargando
No hay anuncios

Aquesta formació bàsica està destinada tant als professors que ja exerceixen com els que entren per primera vegada a la universitats. Baños ha dit que un dels objectius del pla també és establir uns indicadors per avaluar la qualitat docent, de la mateixa manera que es fa amb la investigació, per dotar la docència del mateix pes.

El Programa Margalida Comas i Camps, que porta el nom d’una professora de la Universitat de Barcelona pionera en la pedagogia de les ciències naturals i figura clau en la innovació pedagògica, també té, en els seus eixos, actuacions per afavorir l’aprenentatge competencial basat en l’adquisició activa del coneixement, més enllà dels coneixements memorístics.