CONSELL EXECUTIU
Societat01/10/2013

El Govern abaixa el preu dels peatges de la C-32 al Garraf i al Maresme

Els descomptes oscil·len entre el 10 i el 30% i poden arribar al 80% quan s'implanti el nou model de pagament

O. March / R. Mateos
i O. March / R. Mateos

BarcelonaEl Govern ha aprovat aquest dimarts un pla d'homogeneïtzació territorial dels peatges que inclou una baixada de tarifes a la C-32 al seu pas pel Garraf i el Maresme. Els nous preus, segons la documentació facilitada per la Generalitat, entraran en vigor a partir de l'1 de gener del 2014 i al llarg de l'any vinent s'implantarà el sistema de peatge tancat "amb la finalitat que l'usuari pagui pel recorregut real que fa".

Els descomptes que entraran en vigor d'aquí a tres mesos oscil·len entre el 10 i el 30% i poden arribar al 80% quan es posi en marxa el nou model de pagament segons recorregut. Per posar un exemple concret, el trajecte que uneix Sitges i Barcelona, que ara costa 6,42 euros, podria arribar-ne a costar només 3,14, una reducció del 51%.

Cargando
No hay anuncios

Els principals objectius d'aquesta iniciativa, segons ha explicat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, són els següents: "equiparar territorialment" el preu per quilòmetre de via de peatge, establir el pagament segons el recorregut real de l'usuari −el sistema de peatge tancat−, executar obres de millora de la seguretat i revertir part dels beneficis generats per la mobilitat en vehicle privat en les polítiques de transport públic.

Una de les mesures que inclou el pla d'homogeneïtzació de peatges presentat aquest dimarts és l'establiment d'un cànon d'entre 1 i 3 milions d'euros anuals a les concessionàries per al transport públic. El programa d'inversions en obres de millora durant el període 2014-2017 té una partida assignada de 100 milions d'euros.

Cargando
No hay anuncios

A Catalunya hi ha 675 quilòmetres d'autopistes de peatge explícit, un 42% del total. Un 30% són titularitat de la Generalitat (198 quilòmetres) i el restant 70% (477 quilòmetres) són titularitat de l'Estat. En el període 2011-2012, el descens de trànsit a les autopistes catalanes va ser del 12,7%. El cost de les bonificacions va ser de 57,1 milions l'any passat, i en el període 2000-2012 va ser de 433 milions.