El Govern amenaça les empreses que promoguin el turisme de borratxera

La directora general de Turisme diu que les expulsaran dels clubs, promocions, certificacions i segells de qualitat de l'Agència Catalana de Turisme

En l'última edició el que havia de tenir una finalitat esportiva va acabar sent una gran borratxera.
Ara
17/04/2016
2 min

BarcelonaLa directora general de Turisme del Govern, Marian Muro, ha declarat la guerra a les empreses que promouen el turisme de borratxera per fer negoci. En una entrevista al canal 324 ha afirmat: "expulsarem de tots els clubs i promocions de l’Agència Catalana de Turisme totes les empreses que ofereixin ofertes turístiques tipus Saloufest i Karibean Spring Break".

Muro ha dit que si els operadors turístics venen aquesta mena de viatges és perquè algunes empreses d'aquí els donen cobertura i ha convidat el sector a reflexionar i "expulsar de gremis i associacions" els negocis que ofereixen aquest model turístic. Les propostes que alguns operadors fan per atreure joves estrangers amb el reclam de "disbauxa d’alcohol, drogues i sexe fora de control" estan prohibides a Catalunya, ha recordat, i perjudiquen la destinació.

"Catalunya cada vegada té més turistes que deixen més diners i fa més despesa", ha dit la directora general, contraposant el model del turisme de borratxera amb el de qualitat. "Catalunya està en una posició molt competitiva", ha assegurat, i ha dit que aquest model ha quedat palès durant el cap de setmana al saló B-Travel, que "ha canviat molt". Ara "és un aparador d’una barbaritat d’ofertes experiencials que té Catalunya".

Muro també s'ha mostrat partidària de "regular els fluxos" dels equipaments més visitats de Barcelona, que pressionen les zones dels voltants, i descentralitzar el turisme ampliant l'atracció a d'altres zones i duent més turistes fora de Barcelona. Tot i això, per a ella, l’oferta turística de la capital catalana té "una planta hotelera molt equilibrada i de qualitat".

La directora general també ha defensat la intenció del Govern català de regular l’economia col·laborativa. "Hem d’exigir igualtat de condicions" per totes les ofertes turístiques i no s'ha de permetre que "les plataformes digitals donin cobertura a les ofertes il·legals", ha dit. Muro ha recordat que la Generalitat ha fet una campanya molt forta que ha permès regular el 58% dels habitatges turístics, 280.000 places, que actuaven en l’economia submergida.

stats