El Govern i l'Ajuntament augmenten el control públic de la T-Mobilitat

L'ATM renegociarà el contracte amb l'empresa que tenia la concessió per reduir al màxim la privatització de la base de dades que generi el nou sistema. L'Ajuntament ha dit que ells haurien preferit anul·lar el contracte, però que no era viable

L’ATM ha presentat la T-Mobilitat durant l’Smart City Expo World Congress a l’Hospitalet.
Ara
13/04/2016
2 min

BarcelonaLa T-Mobilitat tindrà més control públic del que deia el contracte signat amb l'empresa concessionària. El consell d’administració de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), presidit pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, s’ha reunit aquest dimecres i ha acordat renegociar l’actual contracte i reduir-ne la privatització.

L’ATM, formada per la Generalitat, Ajuntament de Barcelona i Àrea Metropolitana de Barcelona, han consensuat la seva implicació per tirar endavant aquest projecte, una vegada renegociat amb la Societat Catalana per la Mobilitat, SA –integrada per Caixabank, Fujitsu, Indra i Marfina–, especialment pel que fa a la implantació, manteniment i operació dels sistemes tecnològics, la gestió dels sistemes d’informació (bases de dades), i d’atenció i informació a l’usuari.

L'adjudicació a l'empresa des del principi va comportar reticències d'entitats com Stop Pujades o Promoció del Transport Públic (PTP) quant a la gestió de les tarifes i de les dades i el manteniment de la privacitat dels usuaris, i a les quals els partits polítics BComú i CUP també es van afegir.

D'aquesta manera, es reforçarà la participació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), garantint que tota la informació estarà gestionada per les administracions públiques.

"Si les tres administracions estem d'acord, tenim les coses de cara per aconseguir aquestes modificacions", ha augurat la regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, que ha dit que el consistori actual hauria apostat per revertir el contracte però que costaria molts milions d'euros a la ciutadania i "no era una opció que es pogués explorar", en les seves paraules.

El conseller de Territori i Sostenibilitat i president de l'ATM, Josep Rull, ha dit que l'increment de pes de TMB i FGC pretén donar "més confiança", després que l'Ajuntament de Barcelona i l'Àrea Metropolitana reclamessin "tenir més control" en la gestió de la T-Mobilitat. Rull preveu que el nou sistema de bitllet entrarà en vigor "entre el 2017 i el 2018".

Rull ha definit els canvis en el contracte acordats com un "ajust" en favor d'"intensificar el control públic" durant el desenvolupament de la concessió que hi ha signada amb l'empresa Societat Catalana per a la Mobilitat. Pel conseller, la revisió feta aquest dimecres "és un pas molt important" per a la implementació definitiva de la T-Mobilitat, la qual comportarà la supressió de les actuals zones metropolitanes.

stats