Gonzalo Ferre, president d'Adif: "Estem donant un servei fatal i això no ho podem permetre"
Assegura que el col·lapse d'aquest dijous és culpa del sistema informàtic, que demanarà explicacions al proveïdor del programari i que el sancionarà si ha incomplert el servei
BarcelonaGonzalo Ferre, president d'Adif, s'ha desplaçat amb urgència aquest matí des de Madrid per reunir-se amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i amb el proveïdor informàtic dels centres de control de trànsit de tot l'Estat, Schneider Electrics.
Què ha passat aquest matí? "Ahir es va reinicialitzar el 'software' del sistema informàtic del CTC, i aquest matí quan s'ha posat en funcionament no arrancava. Ens hem posat en contacte amb el servei de manteniment de l'empresa, i no han sigut capaços de solucionar-ho. Tenim tres serveis redundants, el primer no ha funcionat, el segon tampoc i hem aconseguit recuperar el servei amb el tercer", ha explicat Gonzalo Ferre.
Schneider Electrics va comprar l'empresa proveïdora del sistema informàtic d'Adif l'any passat, i el desembre del 2014 va signar un contracte nou d'un any, que implicava un canvi del sistema informàtic: "Fa dos dies em vaig reunir amb ells al meu despatx perquè estàvem tenint problemes amb el sistema durant aquest any, cosa que no havia passat durant tot l'any passat. De fet, el de Barcelona estava funcionant millor que el de Madrid. Aquest any s'ha destarotat tot, i estem donant un servei fatal durant els quatre mesos que fa que funcionem, i esclar, això no ho podem permetre".
"Per tant, si això no es pot arreglar haurem de canviar de sistema informàtic, perquè els usuaris són prioritaris. Si s'ha incomplert el que diu el contracte, estan previstes sancions, i ho farem si és així", ha conclòs el president d'Adif.