Gómez Pomar rebutja el traspàs total de Rodalies perquè seria menys eficient

El secretari d'estat d'Infraestructures defensa que el govern espanyol "té en compte Catalunya" quan decideix les inversions

El soterrament de les vies de Rodalies a l’àrea metropolitana és una de les inversions pendents a Catalunya.
Europa Press
19/11/2016
1 min

BarcelonaEl secretari d'estat d'Infraestructures, Transport i Habitatge, Julio Gómez Pomar, ha discrepat de la petició de la Generalitat –amb el suport d'ajuntaments catalans– d'un traspàs total de Rodalies perquè "el control de la xarxa és més eficient si hi ha un únic administrador de la infraestructura", ja que sí n'hi ha uns quants hi pot haver problemes de descoordinació.

Ha respost així en una conferència en la XXI Trobada d'Economia de s'Agaró, després de ser preguntat pels motius tècnics de rebutjar el traspàs. Gómez Pomar ha argumentat que la UE ha apostat per un monopoli de la infraestructura i liberalització en l'operació ferroviària perquè hi hagi competència.

Així mateix, ha afirmat que el govern espanyol té en compte l'atenció a les "infraestructures necessàries" a Catalunya quan decideix les inversions i que "té intenció i consciència d'atendre les infraestructures de la Mediterrània".

Ha retret crítiques "simplistes" al corredor mediterrani en diversos fòrums i ha reivindicat que es tracta "d'un tema molt complex". En aquest sentit, ha assegurat que en el desplegament del corredor "no hi ha un problema de manca de recursos assignats", sinó de "retenció de material i problemes en alguns contractes per desacord amb el contractista en l'execució de l'obra".

stats