Germanwings, una filial 'low cost' de Lufthansa amb gran creixement a l'Estat
La companyia alemanya va viure una vaga la setmana passada per l'alt nivell d'exigència als pilots
MadridGermanwings és una filial de baix cost de la gran aerolínia alemanya Lufthansa. La companyia va començar a operar a nivell europeu fa poc més de dos anys i en aquest temps s'ha convertit en una de les aerolínies amb més creixement a tot l'Estat. Segons les estadístiques d'Aena, Germanwings va transportar l'any passat 1,9 milions de passatgers a Espanya, la qual cosa va suposar el màxim creixement –d'un 67,9%– entre les 20 primeres companyies per nombre de passatgers a l'Estat. I és que és, justament, la vintena companyia que va transportar més passatgers de la xarxa Aena el 2014.
Aquesta filial de 'low cost' de Lufthansa vola a nou ciutats de la Península: Barcelona, Bilbao, Jerez de la Frontera, Madrid, Màlaga, València, Faro, Lisboa i Oporto, a més d'Eivissa i Mallorca. Germanwings va decidir fer una aposta important per Espanya el 2013 i s'ha convertit en el tercer país europeu amb més freqüències, només per darrere d'Alemanya mateix i Itàlia.
La decisió de Lufthansa, el desembre del 2012, de fer volar la seva filial a la resta d'Europa va suscitar una gran polèmica a l'empresa i grans manifestacions. La darrera: una vaga la setmana passada per l'alt nivell d'exigència i desgast dels pilots. Germanwings ha establert com a 'hubs' a Aemanya els aeroports d'Hamburg, Frankfurt, Munic i finalment Düsseldorf.
Aquest últim aeroport és un 'hub' important a Renània del Nord, Westfàlia, una zona densament poblada del centre d'Europa coneguda per la seva zona industrial a la conca del Rur. Düsseldorf és una ciutat petita però industrial on molts espanyols afectats per la crisi hi han buscat sort amb grans empreses com Trivago o Vodafone, que hi tenen la seva seu europea. Colònia s'ubica a menys d'una hora de camí i acostuma a ser també l'aeroport habitual per als catalans que hi viuen.