Turisme
Societat05/08/2011

El fred del juliol frena la recuperació turística

Els hotels de la província de Barcelona han estat més plens aquest juliol que el de fa un any, però el mal temps n'ha alentit el creixement. La Diputació de Barcelona apostarà per la marca 'Costa de Barcelona'

Marta Bausells / Agències
i Marta Bausells / Agències

BarcelonaL'ocupació turística als hotels de la província de Barcelona durant el juliol ha estat del 76%, cinc punts més que fa un any. La dada fa referència als 77.000 llits que ofereixen els hotels de la província –sense comptar els de la ciutat de Barcelona, que en són 66.000 més–, i prové de l'enquesta sobre ocupació turística de la Diputació de Barcelona que ha presentat avui Alberto Fernández Díaz sota el càrrec de vicepresident primer de Desenvolupament Econòmic i Ocupació.

El mal temps d'un dels pitjors juliols dels últims anys –des del punt de vista meteorològic–, però, ha alentit el creixement de l'ocupació hotelera respecte de l'any passat, i ha estat generalitzat per als hotels: la mitjana a la província ha estat d'un 4,73%, quatre punts menys que al juny.

Cargando
No hay anuncios

Tot i això, segons Fernández Díaz, les dades del juny i del juliol plegades ja permeten apuntar que les perspectives de recuperació de l'ocupació són "magnífiques", a l'espera de les dades de l'agost.

Diferències geogràfiques

Cargando
No hay anuncios

Les comarques amb els hotels més plens han estat el Maresme, amb un 86% d'ocupació, i el Baix Llobregat, amb un 83%. Totes dues creixen entre un 7 i un 10% respecte del 2010. D'altres, com el Garraf, han perdut ocupació, un 9% menys que el 2010, cosa que Díaz ha atribuït al perfil del visitant: ha explicat que a aquesta comarca hi van sobretot turistes de proximitat, que no reserven els viatges amb gaire antelació i tenen informació sobre el temps que hi fa.

A les cases rurals, les conseqüències de les condicions meteorològiques han estat marcadament negatives: el nivell d'ocupació, situat en quasi un 47%, ha baixat un 0,44% en relació amb el 2010.

Cargando
No hay anuncios

Marca 'Costa de Barcelona'

Fernández Díaz també ha destacat que la Diputació reclamarà a la Generalitat el reconeixement de la marca turística Costa de Barcelona, que engloba les de Costa Barcelona-Maresme i Garraf-Baix Llobregat. També ha afirmat que apostaran per dues marques més, Barcelona Paisatges-Catalunya central i Barcelona Pirineus-Berguedà, per explotar les possibilitats del territori i "atraure visitants de perfils diversos".

Cargando
No hay anuncios

D'altra banda, la directora general de Turisme, Marian Muro, no ha volgut fer una primera valoració de la temporada, en una visita a Roses. La Generalitat, ha dit Muro, vol que el model turístic de Catalunya del futur passi per vincular el turisme de sol i platja, "el nostre millor actiu", amb la cultura i la gastronomia.