Foment es desentén de les deficiències ferroviàries a les Terres de l'Ebre i diu que són competència de la Generalitat

Pastor descarta l'aturada de l'Euromed a l'estació de l'Aldea i recorda que aquests combois només paren a les capitals de província

Ana Pastor s'ha compromès amb el central.
Acn
05/02/2013
2 min

MadridLa ministra de Foment, Ana Pastor, s'ha desentès aquest dimarts de les demandes i les deficiències ferroviàries de les Terres de l'Ebre. Ha assegurat que "els serveis de mitja distància que permeten viatjar des d'aquestes comarques fins a Barcelona són serveis regionals o regional exprés i, per tant, són competència de la Generalitat de Catalunya". Pastor responia així a la pregunta del senador de CiU per Tarragona, Ferran Bel, sobre quines són les previsions del govern espanyol per donar resposta a aquestes deficiències. Així mateix, Pastor ha afegit que la "Generalitat és qui determina els serveis, els preus i les parades dels trens regionals", i que des de Foment només poden incidir sobre els trens.

Durant la seva exposició a la cambra alta, Ferran Bel també ha preguntat a la ministra de Foment si el govern espanyol té la intenció de fer parar l'Euromed a l'estació de l'Aldea i li ha dit que no és comprensible que trigui més temps en viatjar de Tortosa a Barcelona que en desplaçar-se de Tortosa a Madrid. D'una banda, Ana Pastor li ha recordat que l'Euromed només para a les capitals de província. De l'altra, li ha dit que hi ha senadors gallecs que passen tota la nit al tren per fer el recorregut entre Pontevedra i Madrid.

El senador de CiU ha denunciat davant la ministra la seva "no-resposta" i la "manca de concreció" i ha lamentat que Pastor no hagi esmentat durant la seva exposició la línia Móra-Reus-Barcelona. Un fet, ha dit, que "demostra el total menyspreu de la ministra cap als usuaris d'aquest servei" i que demostra "la determinació de l'Estat d'eliminar un servei que li fa nosa".

Per la seva banda, Pastor ha explicat que Foment està fent "més inversió que mai" a Catalunya en matèria ferroviària i li ha detallat alguna de les actuacions, com la implantació de l'ample de banda convencional entre Vandellòs (Baix Camp) i Almussafes, que suposa una inversió de 532 milions d'euros. També li ha recordat que s'està duent a terme la línia de gran velocitat entre Vandellòs i Tarragona, amb una inversió encara pendent d'executar de més de 300 milions.

Finalment, i entre les competències del govern espanyol en aquesta matèria, Pastor ha especificat que hi ha els preus de la llarga distància i d'alta velocitat, i ha recordat a Ferran Bel que les tarifes entre Lleida i Barcelona són de 28 euros en Avant i de 47,9 en TGV i que els usuaris freqüents d'avant poden fer el trajecte per poc més de 12 euros. Finalment, ha afegit que el ministeri de Foment ja ha presentat les noves tarifes del TGV que es posaran en marxa a partir del 8 de febrer.

El senador de Convergència i Unió ha lamentat que la ministra s'hagi limitat a llegir un text preparat pel seus assessors en què "ni tan sols ha contestat la pregunta que se li ha formulat i que ha aprofitat per parlar de tarifes".

stats