INFRAESTRUCTURES

Ferrocarrils presumeix de la satisfacció dels usuaris amb el servei tot i haver reduït despesa

El conseller de Territori, Santi Vila, apunta que FGC "està molt ben posicionada per als reptes de la liberalització i per a l'oportunitat de gestionar serveis ferroviaris vinculats a Rodalies"

Una persona demana almoina en una estació dels Ferrocarrils de la Generalitat.
Auri Garcia Morera
18/03/2013
1 min

BarcelonaFerrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) va incrementar els seus índexs de satisfacció del client l'any 2012, tot i la reducció de la despesa aplicada aquest mateix any, segons els resultats anuals presentats aquest dilluns pel president de la companyia, Enric Ticó, i el conseller de Territori, Santi Vila. L'índex de satisfacció de les línes del Llobregat va pujar gairebé un punt, fins al 71,84%, mentre que l'índex de satisfacció de les línies del Vallès va pujar prop de mig punt i es va situar en el 70,92%.

Pel que fa als resultats econòmics, la companyia va reduir la despesa dels 94,4 milions del 2011 a 92,9 milions, i va incrementar els ingressos dels 80,5 milions del 2011 als 83 milions. L'índex de cobertura, que reflecteix quina part dels ingressos cobreix les despeses d'explotació, va assolir un rècord del 89,32%, cosa que va permetre reduir les aportacions de les administracions 8,6 milions. El conseller de Territori, Santi Vila, ha definit aquests resultats com a "prou satisfactoris", i ha destacat la reducció de la despesa pública, línia en què ha dit que caldrà "continuar avançant".

El conseller de Territori també ha subratllat que FGC "està molt ben posicionada per als reptes de la liberalització i per a l'oportunitat de gestionar serveis ferroviaris vinculats a rodalies". Vila ha assegurat que la companyia "està en condicions de posar una proposta sobre la taula", i ha defensat que això es podria fer "sobre la base del marc competencial ja reconegut".

stats