Uriel Bertran i un exregidor d'Alella expliquen les seves experiències com a burladors de peatges
Són els dos primers polítics a afegir-se a la campanya ciutadana contra els peatges catalans. El diputat denuncia "retenció il·legal", i el d'Alella explica com es va aprofitar d'un "buit legal" per no pagar les multes per saltar-se peatge
BarcelonaEl diputat de Solidaritat Catalana per la Independència (SI) ha explicat a través del Facebook la seva "experiència #novullpagar d'aquest matí" de dijous al peatge de Vilassar de Mar. Assegura que ha dit al cobrador de la cabina que no volia pagar. Llavors, aquest ha trucat al seu superior, que ha apuntat la matrícula del cotxe, i li ha apujat la barrera sense que el semàfor es posés de color verd.
El diputat independentista ha aclarit als treballadors del peatge que no volia infringir cap norma i que el posés de color verd. Davant la negativa del treballador, Bertran es nega a "cometre una infracció". Segons la versió del polític, en aquell moment, li han situat uns cons el vehicle per deixar-lo "retingut". En aquesta situació, l'afectat ha trucat als Mossos per denunciar "retenció il·legal", cosa que ha motivat que Abertis posés el semàfor en verd.
En aquest sentit, Bertran ha recomanat als seus amics de Facebook que sempre demanin la llum verda i que denunciïn retenció il·legal si no els la posen.
El parlamentari català ha publicat al seu Twitter que a primera hora del matí d'aquest dijous ha retornat el Teletac que el Parlament entrega els diputats a l'inici de la legislatura perquè no vol pagar més peatges. D'aquesta manera, el polític independentista s'afegeix a la campanya #novullpagar, que està agrupant cada cop més conductors contra els peatges de Catalunya en comparació amb els d'altres zones de l'Estat.
No paga per un "buit legal"
L'exregidor d'ERC-La Garnatxa a l'Ajuntament d'Alella Àlex Asensio Ferrer explica al blog 'L'Embranzida' alguns detalls sobre burlar peatges, una iniciativa que ha pres cos arran de les accions que va encetar Josep Casadellà, però que ell ja ha realitzat anteriorment.
Concretament, Asensio explica que hi ha tres modalitats per no pagar als peatges. La primera consisteix a fer el que fa Casadellà, arribar a la cabina de pagament manual i argumentar que no vols pagar. La tercera és la que posava en pràctica ell i que es pot fer servir només en "vies de telepagament i requereix una certa perícia".
Asensio, que va participar com a regidor en protestes contra els peatges –entre el 2003 i el 2011– i també abans de ser-ho –de la mà de Joves d'Alella Amb Ràbia (JAAR) i Xarxa Maresme–, explica que després de passar sense pagar en diverses ocasions va rebre "una notificació del Servei Català de Trànsit (SCT) on es detallaven, fil per randa, la pràctica totalitat d'episodis que havia protagonitzat i es proposava una sanció de 57,14 euros per a cadascun d'ells".
Segons l'expedient sancionador instruït pel SCT, l'actuació del conductor infringia l'article 153 del Reglament General de Circulació, que és la de "prohibició de passar sense aturar-se". Davant aquesta comunicació que li va fer l'autoritat pertinent, Asensio va contestar al SCT: va argumentar que en una via de telepagament, "evidentment" que no s'havia aturat. Segons el seu testimoni, "les denúncies van quedar 'sense efecte'". Així, assegura que "ara com ara, hi ha un buit legal", tot i que no confia que aquesta escletxa pugui romandre hàbil gaire temps més.