Les estacions de la L10 Port Comercial, Ecoparc i ZAL entraran en funcionament després de Setmana Santa

Calvet entrega l’obra a TMB, que a partir de finals de març començarà la fase de proves

Infografia
Ara
02/03/2021
2 min

BarcelonaS’acosta l’entrada en funcionament de les estacions Port Comercial-La Factoria, Ecoparc i ZAL/Port Vell de la línia 10 sud del metro de Barcelona. Avui al matí el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha entregat l’obra a la presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i regidora de Mobilitat de Barcelona, Rosa Alarcón, que ha anunciat que quan el traspàs es faci efectiu –està previst per al 22 de març– ja es començaran a fer les proves de marxa i es calcula que el servei oficial es podrà iniciar entre Setmana Santa i finals d’abril. “Intentarem forçar perquè sigui una mica abans”, ha dit Alarcón en unes declaracions als mitjans que ha recollit ACN.

La presidenta de TMB també ha assegurat que estaven “molt il·lusionats” per les noves estacions i ha celebrat aquest avenç en “la lluita constant perquè la mobilitat laboral, que és obligada, es pugui fer en bones condicions amb transport públic”. “Aquestes estacions donen servei sobretot a la Zona Franca i permetran que molts treballadors tinguin una bona experiència de viatge a través del metro de Barcelona”, ha remarcat.

El conseller de Territori i Sostenibilitat ha explicat que la inversió ha costat 10,5 milions d’euros i que es calcula que el tram mourà un milió de viatgers a l’any. També ha subratllat que s'hauran posat en funcionament cinc estacions durant aquesta legislatura de la línia L10 sud: Provençana, Ciutat de la Justícia, Foneria, Foc i la Zona Franca. De la L10 sud, encara resta pendent d'inaugurar l'estació de Motors, tot i que no està previst fins almenys el 2026. Segons Calvet, la finalització de les obres està prevista a la primera fase del Pla Econòmic i Financer de la represa de les obres de la línia 9 juntament amb la construcció de les estacions del tram central.

Els trens que circulen per la L10, igual que a la L9, són sense conductor, d’estructura lleugera i tecnologia avançada, adaptats a persones amb mobilitat reduïda, igual que les estacions, i disposen de sistemes d’informació activa i visual per als passatgers. Les andanes estan protegides amb portes de vidre. La freqüència de pas de la L10 Sud és d’un tren cada set minuts en hora punta i, al tram comú amb la L9 Sud, la freqüència és de dos trens cada set minuts en hora punta.

Calvet també ha subratllat la capacitat de generar energia per al transport públic mitjançant energies renovables. En aquest sentit, les estacions de Zona Franca, més les tres que entraran en servei el mes que ve, que són les transcorren per sobre d'un viaducte, es nodriran de panells d'energia fotovoltaica. A cada una s'hi han instal·lat panells solars juntament amb la zona de tallers de TMB, una superfície de dimensions "extraordinàries", ha dit. Concretament, hi haurà una superfície de gairebé dues hectàrees amb panells que generaran energia. Aquest últim projecte té un cost agregat de tres milions d'euros.

stats