Espadaler avala la plataforma d'alcaldes per pressionar Foment contra la sinistralitat de la N-240
El conseller d'Interior apunta que una de les solucions provisionals contra els accidents en aquesta via entre Montblanc i Lleida és derivar el trànsit a l'AP-2 i que els peatges els pagui Foment
Les Borges BlanquesEl Departament d'Interior ha avalat i farà pinya amb els alcaldes de les Garrigues, el Pla d'Urgell i el Segrià que la setmana passada van anunciar la creació d'una plataforma per pressionar el Ministeri de Foment per a que busqui solucions a l'elevada sinistralitat de la N-240 entre Montblanc i Lleida.
En una visita a les Borges Blanques, el conseller Ramon Espadaler ha dit en resposta a la subdelegada del govern espanyol a Lleida, Inma Manso, que el que no és ''seriós'' és que hi hagi des de fa deu anys un estudi damunt la taula sense fer propostes al territori. Espadaler veu bona l'opció d'alliberar el trànsit de l'AP-2 però que l'Estat n'assumeixi els costos.
El conseller Espadaler ha valorat la iniciativa de crear una plataforma per pressionar Foment per buscar solucions a l'elevada sinistralitat de la N-240 com una ''proposta raonable que neix del sentit comú i la responsabilitat de les alcaldies''. En aquest sentit, ha assegurat que no ''és de justícia ni de rebut'', el Foment estigui fent un estudi des de fa deu anys per fer una proposta concreta al territori i que encara no ho hagi fet. Espadaler ha recordat que cada any hi ha una mitjana d'entre 5 i 6 víctimes mortals al tram entre Montblanc i Lleida per la qual cosa creu que tot allò que contribueixi a reduir la mortalitat sempre tindrà el suport del Departament d'Interior.
Segons el conseller la infraestructura ''té molt a veure'' amb la sinistralitat que registra i en aquest sentit ha posat l'exemple de l'Eix Transversal, on des que va entrar en funcionament el desdoblament a principis d'any, encara no s'ha registrat cap víctima mortal, mentre que l'any passat n'hi van haver vuit.
Les alternatives a la N-240 segons Espadaler passen, en primer lloc, per tancar l'estudi que s'està elaborant i mentrestant estudiar la derivació del trànsit a una altra via, com pot ser l'AP-2, que en aquest tram circula paral·lela fins a Lleida. Això si, assumint els costos ''qui ho ha de fer'', Foment, ja que és qui no fa la infraestructura, ha matisat el conseller, que ha descartat un desdoblament de la N-240 a curt i mig termini i també ha defensat que els alcaldes no vulguin construir rotondes perquè seria una solució a curt termini.
Espadaler també ha respost a la subdelegada del govern espanyol a Lleida, Inma Manso, que ahir dilluns va demanar serietat als alcaldes perquè havien dit que no volien les rotondes després d'anys de reclamacions i ha remarcat que el que no és ''seriós'' és l'actitud de l'Estat en no donar alternatives mentre es fa un estudi des de fa 10 anys quan la ''solució que dóna el territori és a damunt la taula''.
Espadaler ha aprofitat una visita institucional a les Borges Blanques per reunir-se a l'Ajuntament amb l'alcalde, Enric Mir, i d'altres dels que estan afectats per aquesta via. En el cas de Mir, també ha respost a Manso dient que no veuen seriós ''el plantejament que fa aquesta senyora'' i ha assegurat que fa anys que els donen ''llargues'' i que d'alternatives i solucions no en veuen cap.
Segons Mir, els tres semàfors que Foment va instal·lar aquest any a l'alçada de Juneda ''no són cap solució'' i ha lamentat que encara no hagin vist cap rotonda quan semblava que una ja estaven a punt de fer-la. Mir ha defensat la reclamació dels alcaldes pel fet que cada dia hi ha moltes famílies que pateixen perquè han de fer ús d'aquesta via.
La polèmica sobre la sinistralitat a la N-240 s'ha reobert després que la setmana passada hi hagués un xoc frontal entre dos camions a l'alçada de les Borges Blanques on hi va haver dues víctimes mortals.