Pere Macias: "Mentre Trias era alcalde no vaig parlar de la unió dels tramvies per respecte institucional"
L'exconseller i exdiputat de CiU és al mig d'una polèmica que intenta defugir pel seu fitxatge per l'Ajuntament d'Ada Colau, i a l'ARA n'explica els motius
BarcelonaFa tres dies que Pere Macias va en boca de tothom, però encara no havia parlat. L'exdiputat de CiU al Congrés les dues últimes legislatures i exconseller d'Obres Públiques (1997-2001), a més d'exalcalde d'Olot s'incorporarà al mes de maig a la direcció estratègica de la unió dels dos tramvies per encàrrec de l'Ajuntament de Barcelona, i n'explica els motius a l'ARA.
Com està vivint aquesta polèmica amb el seu fitxatge per l'Ajuntament de Barcelona d'Ada Colau?
S'ha de precisar que a mi m'han contractat uns serveis professionals. No entro a treballar a l'Ajuntament, sóc un professional liberal i qui sigui em pot pagar pels meus serveis en un projecte que sàpiga fer. Les polèmiques mai són agradables, però s'ha de superar la polèmica i posar-se a treballar.
N'ha pogut parlar amb l'exalcalde Xavier Trias? Ell el va qualificar d'amic, i crec que no li va fer gaire gràcia el seu fitxatge.
En vaig parlar amb ell i amb el Joaquim Forn abans de prendre la decisió, i després que es fes públic el fitxatge, evidentment.
Entén que els seus companys de partit facin servir el seu fitxatge per fer oposició?
El que passa és que s'ha de despolititzar aquest fet. Es tracta de la contractació d'uns serveis professionals, jo ara no actuo com un polític. Jo ara em guanyo la vida treballant per a persones que creuen que els puc oferir un servei interessant.
I té la sensació que Ada Colau també pot utilitzar el seu fitxatge políticament per dir 'jo fitxo un convergent'?
Amb les persones que he parlat de l'Ajuntament han valorat la meva experiència professional en aquest sentit. No puc pensar ni penso res més.
El fet que vostè sempre hagi estat a favor de la unió dels tramvies també hi ha influït?
Jo vaig ser un dels pares dels tramvies com a president de l'ATM en aquella època. Vam tirar endavant el primer pla director que tenia la voluntat d'unir-los en el moment que l'Ajuntament de Barcelona volgués. Ara hi ha hagut un període en què, per raons òbvies, mentre Xavier Trias ha sigut alcalde, jo no he parlat d'aquest tema per respecte institucional. Però tothom sabia perfectament que sempre he estat a favor d'aquest projecte, i crec que serà positiu per a la ciutat.
Com a amic de Xavier Trias, no va intentar explicar-li les bondats de l'enllaç segons el seu punt de vista?
Jo he parlat sempre amb tothom, i ells sabien què pensava jo, no he enganyat mai a ningú.
I per què no es va fer el tramvia sencer des d'un bon principi? Per limitacions pressupostàries?
No. Perquè en aquell moment l'Ajuntament de Barcelona creia que el projecte no era prou madur. Van preferir fer primer el Trambaix, que era la reivindicació principal, llavors el Trambesòs, i un cop funcionés i la gent ho valorés, faríem la unió. Entenc que era una bona lògica, també, aquesta.
Quina serà exactament la seva tasca a partir del mes de maig?
La direcció estratègica. Al costat de la gent que ja té l'Ajuntament treballant-hi, marcar tota l'estratègia d'implantació, les negociacions amb totes les entitats i la coordinació de tota la gent.