Ensenyament edita una guia de detecció i actuació per als alumnes superdotats o talentosos

Entre un 4% i un 6% de la població escolar catalana té altes capacitats

La guia d'atenció a les altes capacitats.
Sònia Sánchez
25/01/2013
1 min

BarcelonaLa consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, ha presentat aquesta tarda de divendres la nova guia de detecció i actuació per a alumnes d'altes capacitats, que inclou els superdotats i els que presenten algun talent específic en un o més àmbits concrets (ja sigui música, matemàtiques o llengua, per exemple).

A Catalunya, entre un 4 i un 6% de la població escolar té altes capacitats, però, segons la conselleria, durant molts anys hi ha hagut un buit tant en la detecció com en l'atenció d'aquests alumnes, "amb la falsa creença que per les seves necessitats no necessiten una atenció diferent".

Ara, la guia, editada pel departament d'Ensenyament amb la col·laboració del Col·legi de Piscòlegs i el Col·legi de Pedagogs de Catalunya, a més de les associacions de pares d'alumnes amb altes capacitats Fanjac i Afins, ofereix als mestres i professors eines per avaluar el nivell de desenvolupament dels seus alumnes i detectar aquests casos, a més d'orientacions sobre com actuar en cada cas.

La guia aposta per la integració d'aquests alumnes en el seu grup i explica pràctiques docents que es poden aplicar, organitzant el temps i els espais de manera flexible dins de l'aula, facilitant l'autonomia d'aprenentatge, desenvolupant el judici crític, fomentant el diàleg i la conversa a classe, entre d'altres.

Alhora, la consellera ha format 600 docents en intervenció amb alumnes d'altes capacitats.

stats