Ensenyament nega que aconselli a les famílies amb nens discapacitats que els matriculin en escoles especials
Els equips d'assessorament pedagògic alerten que la falta de recursos i vetlladors a les escoles ordinàries no permetrà atendre tots els nens, segons ha denunciat l'associació Papás de Alex. Extrem que el Departament d'Ensenyament desmenteix i considera que s'angoixa innecessàriament a les famílies
BarcelonaEls equips d'assessorament pedagògic (Eaps) de la Conselleria d'Ensenyament han estat aconsellant a les famílies amb fills discapacitats que els escolaritzin en escoles d'educació especial i no en col·legis ordinaris, davant la previsió que el pròxim curs faltaran vetlladors, segons ha explicat el col·lectiu de famílies amb fills dependents Papás de Alex a l'agència Europa Press. Fonts del Departament d'Ensenyament han assegurat al diari ARA que és impossible que els Eaps estiguin fent aquestes recomanacions ja que el pressupost per al proper any no està ni aprovat. D'altra banda, consideren que aquestes acusacions angoixen de manera innecessària a les famílies de nens amb discapacitats.
Els Eaps són els encarregats d'emetre un dictamen sobre les necessitats dels nens discapacitats i segons han explicat aquestes famílies, asseguren que el proper curs la "falta de recursos i vetlladors" a les escoles no permetrà atendre la diversitat. El president de Papás de Alex, Antonio Moreno, ha comentat que "des de l'entitat detectem que els Eaps estan derivant les famílies a centres d'educació especial perquè els comenten quan van a fer la preinscripció que es preveu que per al curs que ve no es disposi de prou recursos per atendre les necessitats educatives específiques de cada alumne".
Actualment, els nens discapacitats que estan inscrits en col·legis ordinaris reben una hora d'atenció especialitzada en tota la jornada, un temps que les famílies consideren "insuficient". Papás de Alex ha lamentat aquesta actitud de la conselleria malgrat el pla d'escola inclusiva 'Aprendre junts per viure junts', que preveu anar normalitzant la presència d'alumnes discapacitats a les aules ordinàries per augmentar la integració social.