Informe PISA

Simó assegura a les famílies que reforçaran la lectura, la llengua i les matemàtiques

La consellera d'Educació els demana "fer pinya" i implicar-se en l'educació dels alumnes

ARA
i ARA

BarcelonaLa consellera d'Educació, Anna Simó, s'ha dirigit a les famílies amb fills en una carta per demanar-los la seva implicació en l'educació dels alumnes i anunciar-los que reforçaran la lectura, les matemàtiques i la llengua després del fracàs a les proves PISA: "Ja hem començat a impulsar les reformes necessàries i reforçarem, en especial, els aprenentatges en lectura, matemàtiques i llengües, tal com reclamen els resultats de les darreres proves", diu en la carta. Així, la consellera ha posat negre sobre blanc el que ja ha expressat des de la publicació dels resultats. Catalunya va obtenir els pitjors resultats de la història del país en l'última edició de l'informe, molt per darrere de la mitjana espanyola i de l'OCDE tant en comprensió lectora com en competències matemàtiques i científiques, amb una davallada equivalent a un curs sencer.

Quan ja ha passat més d'una setmana de la publicació d'aquests resultats, aquest dijous la consellera s'ha adreçat directament als familiars dels alumnes per, sobretot, demanar-los la seva implicació i aplacar possibles preocupacions. Així, a banda d'anunciar un compromís per impulsar les competències bàsiques, Simó explica a les famílies la importància del seu rol en l'educació: "[Ens adrecem a vosaltres] perquè sabem que el paper que teniu les famílies és clau en l’èxit educatiu. No només amb la implicació en la vida del centre, sinó també amb l’acompanyament en l’estona dedicada a l’estudi o a la lectura i la gestió responsable del consum de pantalles de dispositius electrònics", explica la carta.

Cargando
No hay anuncios

A més, la consellera d'Educació també reivindica la necessitat que l'escola sigui diversa, "perquè la nostra societat és diversa", després que els sindicats educatius demanessin el cessament del secretari de Polítiques Educatives, Ignasi Garcia Plata, i del director general d'Innovació, Digitalització i Currículum, Joan Cuevas, per vincular els mals resultats de Catalunya a l'informe PISA amb una sobrerepresentació de l'alumnat nouvingut. Simó explica que cal donar una atenció completa: "Hem de ser capaços d’atendre com cal aquesta diversitat i reforçar l’assoliment de les competències que ha d’adquirir tot l’alumnat".

La carta també expressa la confiança en els docents, a qui asseguren que valoren, i diu que "són professionals que necessiten la confiança i implicació de les famílies, el vostre suport". Aquest dilluns, en una entrevista a l'ARA, la consellera va assegurar que als docents se'ls ha de donar "una millor formació inicial a magisteri i una nova mirada als màsters de secundària". Al peu de la carta, i abans d'acomiadar-se i signar, Simó insisteix en la necessitat de "fer pinya" i encomana als familiars mantenir-se units "en favor d’una educació de nivell per als nostres fills i filles". 

Cargando
No hay anuncios

Indignació de les AFA

Poques hores després de conèixer el contingut de la carta que Simó ha fet arribar a les famílies, les Associacions Federades de Famílies d'Alumnes de Catalunya (AFFAC) han criticat de manera contundent el missatge de la consellera. En concret, l'entitat ha retret que "després d'anys de menystenir i ignorar" les famílies, la consellera "s'atreveixi" a demanar-los ara el que el departament "no és capaç de fer": regular l'ús de les pantalles, fomentar la lectura i acompanyar durant l'estudi.

Cargando
No hay anuncios

L'associació d'AFAs ha recordat que "fa anys" que proposen mesures per revertir els mals resultats educatius i que totes han estat "sistemàticament tombades". Per aquest motiu critiquen que ara la consellera demani "confiança cega" a les famílies sense oferir noves mesures per resoldre les mancances del sistema educatiu català.