1- Promoure un pacte nacional per a la inclusió i l'equitat.
2- Incrementar el nombre de docents per poder fer més codocències, treballar en grups reduïts i abaixar les ràtios, molt especialment en els entorns més complexos.
3- Elaborar i difondre el marc de referència sobre el procés d'aprenentatge de la comunicació oral, de la lectura i l'escriptura i de les matemàtiques.
4- Identificar i definir els aprenentatges bàsics per a cada cicle de les etapes d'educació infantil, primària i secundària obligatòria.
5- Incrementar el personal de suport no docent en funció de les necessitats de l'alumnat i, molt especialment, en els entorns més complexos.
6- Afavorir la implementació del model de tutoria compartida a secundària, amb increment de recursos humans i econòmics.
7- Promoure mesures per incentivar la participació de l'alumnat en el seu procés d'aprenentatge i en la vida del centre.
8- Potenciar la formació, a petició dels centres, preferentment en modalitat d'assessorament i en horari de permanència.
9- Incrementar les aules d'acollida, revisar-ne el model i garantir la formació i l'estabilitat dels seus docents.
10- Facilitar eines per millorar la comunicació entre centres i famílies, des de la corresponsabilitat i la confiança mútua.
11- Treballar en xarxa, des de les zones educatives, en la prevenció de l'abandonament des del primer cicle de l'ESO.
12- Centrar la tasca dels equips directius i docents en el lideratge pedagògic reduint les tasques burocràtiques i de gestió.
13- Elaborar un estudi del model de formació dels docents que s'incorporen al sistema educatiu.
14- Determinar un percentatge màxim de renovació de plantilla per centre a fi d'estabilitzar els equips docents.
15- Crear un sistema d'incentius per a l'estabilització dels equips dels centres d'alta i màxima complexitat.
16- Estudiar la distribució horària setmanal dels docents de secundària per facilitar, sense augmentar la seva jornada laboral, les coordinacions presencials i altres reunions.
17- Incrementar recursos per avançar cap a una educació a temps complet en col·laboració amb el món local, assegurant l'accés de l'alumnat vulnerable a les activitats, tant en temps no lectiu com en temps lectiu.
18- Dedicar, com a mínim, un 6% del PIB una educació de qualitat, tal com estipula la LEC. S'ha d'aplicar amb urgència abans del 2029.