La Blanquerna acceptarà estudiants d'Educació que no hagin aprovat les PAP
La universitat privada obté l'aval per anar per lliure i examinar les aptitutds dels alumnes que volen ser mestres "durant el primer curs"
BarcelonaCom ho havia demanat, la Blanquerna-Universitat Ramon Llull acceptarà a partir del curs vinent estudiants d'Educació que no hagin aprovat les proves d'aptitud personal (PAP) i només els requerirà el nivell "durant el primer curs" a través de dues assignatures que suposen el 25% d'aquests exàmens preliminars a la matrícula. L'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari Català (AQU) i el Consell d'Universitats han autoritzat així el centre privat a anar per lliure en un procés que els degans de les facultats d'educació públiques no veuen amb bons ulls i ja van expressar la seva "disconformitat" perquè entenen que es "trenca" amb "la unitat".
Per a la Blanquerna, per contra, el fet de no tenir en compte les PAP no suposarà cap reducció del nivell d'exigència fins ara i defensa que l'únic que es variarà és el moment en què s'avalua l'estudiant. L'assoliment de les dues assignatures acreditarà que tenen el nivell de competències comunicatives, de raonament crític i de logicomatemàtica que s'exigeix als futurs mestres.
Com va avançar l'ARA, el centre va plantejar la proposta el curs passat per intentar salvar la progressiva pèrdua de matriculacions a l'haver detectat que alumnes "amb una vocació forta" es decidissin per matricular-se en universitats de fora de Catalunya, ja que el filtre de les PAP només s'ha implementat a Catalunya.
La universitat privada ha aclarit en un comunicat que "no renuncia a les PAP" i que "demanarà la consecució competencial que avalua les PAP durant el primer curs" amb "el mateix nivell d'exigència", però el que variarà és "el moment en què s'avalua". Així, la competència comunicativa i de raonament crític s'avaluarà en el marc de l'assignatura Comunicació oral, escrita i digital i la competència lògico-matemàtica, s'avaluarà en el marc de l'assignatura Coneixement i activitat matemàtica a l'educació.