Els dilluns de vaga al metro de Barcelona han costat a TMB 546.000 euros

Fins al juny s'han perdut 1,4 milions de validacions

Aglomeració de viatgers a l’estació de La Sagrera en una de les jornades de vaga.
S. Soro
30/06/2017
2 min

BarcelonaLes 8 convocatòries de vaga els dilluns laborables al metro de Barcelona han costat a TMB 546.000 euros. Ho ha revelat aquest divendres al ple l'alcaldessa de la ciutat, Ada Colau, arran d'una petició del PDECat. Fins al juny s'han perdut 1,4 milions de validacions, i dins dels costos s'hi inclou la recaptació que s'ha deixat d'ingressar o els costos de seguretat addicional. També s'hi han descomptat conceptes com els estalvis en personal o en energia.

Sobre l'enquistament de les negociacions del nou conveni dels treballadors, Colau ha assegurat que el govern està "bolcat en l'interès comú de resoldre el conflicte". "La Generalitat està fent una molt bona feina de mediació per intentar facilitar el consens, i les bases hi són", ha assenyalat. L'alcaldessa també ha retret al comitè de treballadors que no portessin a votació l'última proposta de l'empresa, malgrat els esforços dels mediadors "per acostar posicions". Colau ha reivindicat que TMB no ha deixat de fer propostes, malgrat "els límits que imposen les lleis estatals", que posen un topall a les despeses de les administracions locals.

Dijous, les negociacions es van complicar, i la Diada i la Mercè es van afegir al calendari de les aturades al metro de Barcelona. Així ho van anunciar els treballadors, que van dir que mantindran indefinidament les vagues de cada dilluns. Els sindicats no proposaran a l'assemblea votar cap proposta de conveni col·lectiu fins que no s'assoleixin les "reivindicacions" de la plantilla. A més de les aturades de l'11 i del 24 de setembre, han anunciat "prolongacions" de l'horari de vaga els dies que coincideixin amb partits del FC Barcelona com a equip local (preferentment de la Lliga de Campions). L'assemblea dels treballadors ha decidit per "àmplia majoria" reforçar el calendari de vagues fins que la mediació del Govern o la direcció de Metro de TMB els facin propostes que s'adaptin a les seves "reivindicacions".

stats