SEGURETAT
Societat27/07/2017

El Prat continua per quart dia amb llargues cues als controls de seguretat

S’enquista el conflicte laboral dels vigilants de l’aeroport

Efe
i Efe

El Prat de LlobregatLa terminal T1 de l'aeroport de Barcelona-el Prat ha continuat aquest dijous, per quart dia consecutiu, amb llargues cues de fins a una hora als controls de seguretat, que són el primer filtre que hi ha quan s'arriba al recinte aeroportuari.

Per evitar el caos que es va produir ahir, quan les cues van desbordar la zona central de la terminal, Aena ha instal·lat més torns per organitzar les files dels passatgers, molts dels quals s'han tornat a mostrar indignats davant les llargues esperes.

Cargando
No hay anuncios

La part més complicada ha sigut entre les 5.30 h i les 6.30 h, una franja que, igual que els dies anteriors, coincideix amb la que els treballadors de Eulen, l'empresa privada que gestiona el servei, han fixat per a la vaga que han anunciat a partir del 4 d'agost.

Cargando
No hay anuncios

Que els moments de més aglomeració coincideixin amb les franges d'una hora fixades per a les parades sumat al fet que els problemes van començar després de l'anunci d'una vaga indefinida consistent en aturades parcials els divendres, diumenges i dilluns ha reforçat la hipòtesi que els problemes d'aquests dies responen a una vaga encoberta.

També els avisos que Aena ha disposat per informar els passatgers apunten al fet que l'origen de les cues és "un conflicte laboral" entre Eulen i la seva plantilla.

Cargando
No hay anuncios

Els treballadors, que neguen la vaga de zel, atribueixen els problemes a l'escassetat de personal i a la falta de formació dels contractats, i asseguren que fan jornades de fins a 16 hores.

A més dels controls convencionals, situats a la planta superior de la terminal, aquest matí també s'ha col·lapsat el filtre dels vols regionals, amb esperes de 45 minuts, i el 'carril ràpid', específic per als qui volen amb nens o persones amb problemes de mobilitat.

Cargando
No hay anuncios

Demà Eulen i la plantilla es tornen a reunir amb la mediació de la Generalitat, si bé el comitè de vaga ja ha avisat que no negociarà si Aena, a qui creuen responsable en última instància perquè és qui licita el servei, no s'asseu a la taula.

Aena, per la seva banda, ja ha anunciat que no s'asseurà a la taula de negociació d'un conflicte d'una empresa externa, com és Eulen, si bé la companyia subratlla que està treballant en tot moment per minimitzar les molèsties que la situació pugui ocasionar als usuaris del Prat.