Societat08/06/2013

Cues per aconseguir menjar-se un 'cronut', l'última bogeria de Nova York

Un pastisser francès establert al SoHo revoluciona la ciutat amb una fusió del croissant i el dònut

Efe
i Efe

Nova YorkFill d'un francès, el croissant, i un nord-americà, el dònut, ha nascut el 'cronut', el nou dolç que causa furor entre els novaiorquesos que, ansiosos per provar l'últim en rebosteria, fan cues durant hores per assaborir una aquestes 200 pastes de moda que cada dia es venen a la ciutat.

En una pastisseria del barri del SoHo, el xef francès Dominique Ansel ha aconseguit unir dos dels productes més importants de la pastisseria en una petita i delicada creació fabricada amb una massa laminada similar a la del croissant però farcida de crema i recoberta amb una capa cruixent i setinada.

Cargando
No hay anuncios

"El meu equip volia menjar dònuts, però en créixer a França mai n'he menjat ni n'he fet gaires. Així que vaig agafar una cosa que sí que coneixia, el croissant, i vaig intentar modificar-lo, convertir-lo en un dònut. Així va ser com va començar tot", explica aquest xef reboster, que aquests últims dies viu compaginant la cuina amb l'allau d'entrevistes.

Malgrat que només es poden comprar dos 'cronuts' per persona, les 200 unitats que Ansel ven diàriament a cinc dòlars (3,7 euros) cadascuna s'esgoten en poc més d'una hora, ja que desenes de persones fan cua des de primera hora del matí ansiosos per convertir-se en un dels pocs privilegiats que aconsegueixen comprar-los.

Cargando
No hay anuncios

I és que ara a Nova York només es parla del 'cronut', de fer-se una foto assaborint-ne un i de penjar-la a les xarxes socials (per descomptat, té el seu 'hashtag', #cronut , a Twitter). O el que és el mateix: s'ha convertit en la nova manera de demostrar que s'és 'cool' a la ciutat dels gratacels.

L'èxit d'aquest brioix també ha comportat la picaresca d'alguns clients, que ja han començat a revendre'ls a través d'internet amb preus que oscil·len entre els 15 i 40 dòlars (d'11,30 a 30,20 euros), cosa ha creat un autèntic mercat negre.

Cargando
No hay anuncios

La bogeria pels 'cronuts' es veu fàcilment quan un s'acosta al SoHo a primera hora del matí i comprova com la pluja i la son no suposen cap inconvenient per a alguns novaiorquesos com Nicole i Amanda, que s'han arribat a la pastisseria d'Ansel abans de les sis del matí per fer cua. Minuts després, ja eren més de cent persones les que esperaven que obrissin... a les vuit.

"Som aquí només pels 'cronuts'. És el més nou i ho hem de provar", diu Nicole mentre espera impacient amb un paraigua a la mà per ser la primera d'aconseguir aquest bé tan preuat i escàs a Manhattan.

Cargando
No hay anuncios

N'hi ha d'altres que fan cua per amor, com Michael i Henry, que han fet dues hores de cua per endolcir l'esmorzar de les seves parelles.

"Per mi, el 'cronut' no té res d'especial. Però per altres persones sí", confessa un altre novaiorquès, Mike, que espera a la cua des les sis del matí només per acontentar els desitjos del seu cap, que es moria per provar un d'aquests pastissos de moda.

Cargando
No hay anuncios

Ansel reconeix que està "sorprès" per la fascinació que provoca el 'cronut', que creix cada dia, i que mai s'hauria imaginat el pastisser quan, el mes passat, va debutar amb aquesta creació.

Malgrat que molts assenyalen que aquests dolços poden esdevenir un bon negoci que podria expandir-se més enllà dels EUA, el reboster descarta augmentar tant els preus com la producció.

Cargando
No hay anuncios

"Mai serem una botiga de 'cronuts'. Sóc un ferm defensor de la qualitat per sobre de la quantitat, per això limitem les quantitats diàries. Aquí hi ha moltes altres coses increïbles per menjar", afirma, amb un deix de frustració per la falta d'atenció dels clients a la resta dels seus productes.

Per mantenir l'interès dels clients, Ansel i el seu equip tenen planejat crear cada mes un gust diferent. El d'aquest mes és el 'cronut' amb gust de llimona.

Cargando
No hay anuncios

El gran dubte ara és saber què passarà amb els 'cronuts', si seran només una moda passatgera novaiorquesa o per contra aconseguiran desbancar els famosos 'cupcakes', aquestes magdalenes amb múltiples colors i dissenys que en el seu dia també van revolucionar la rebosteria a nivell mundial.