Polèmica

Crítiques als segells 'antiracistes' de Correus

L'empresa llança una col·lecció de timbres amb colors de pell i dona més valor als de tonalitats més clares i devalua els més foscos

BarcelonaEls han batejat com a Equality Stamps (els Segells de la Igualtat), però a Correus la campanya de publicitat suposadament antiracista li ha sortit tan malament que les seves bones intencions s'han llegit com una reafirmació del racisme estructural que vol combatre. Coincidint amb el Mes Europeu de la Diversitat i el primer aniversari de l'assassinat de l'afroamericà George Floyd a Minneapolis, la companyia estatal ha posat en circulació una col·lecció de segells imitant diferents tonalitats de pell, encarint el preu a mesura que s'aclareix. El resultat és que el segell de menys valor (0,70 euros) és el més fosc i en progressió el més car és el més clar (1,60 euros).

Però Correus manté que és precisament aquesta desigualtat la que pretén fer visible. "Com més fosc sigui el segell, menys valor tindrà", s'explicava l'empresa en el comunicat de llançament de la campanya. “Per tant, al fer un enviament caldrà utilitzar més segells negres que blancs. D’aquesta manera, cada carta i cada enviament seran un reflex de la desigualtat creada pel racisme”.

Cargando
No hay anuncios

L'explicació no ha convençut i a les xarxes abunden les crítiques per tuf racista, perquè es devaluen els colors més foscos i es reprodueixen així la discriminació i les desigualtats del món real, així com de la falta de diversitat de la cúpula empresarial de Correus. La campanya compta amb el suport de la federació estatal de SOS Racisme, però la branca catalana se n'ha despenjat i, també a Twitter, mostren el seu desacord amb un missatge que "reforça la jerarquització racial, que és la base del racisme, i fa un mal ús de la construcció de categories racials".

Cargando
No hay anuncios