Societat17/09/2013

El 'Costa Concordia', redreçat

Ara que el creuer ja està en posició vertical, s'instal·laran 15 flotadors estabilitzadors més i es buidarà l'aigua de l'interior amb un sistema pneumàtic

Efe
i Efe

RomaEl buc del 'Costa Concordia', el creuer que va naufragar fa 21 mesos a l'illa de Giglio, ha quedat redreçat passades les 4.00 hores d'aquesta matinada de dimarts i les operacions de rotació del vaixell han finalitzat amb èxit, segons ha anunciat el cap de Protecció Civil italià, Franco Gabrielli, citat per la RAI. L'operació per reflotar el vaixell va començar ahir a la tarda.

"El vaixell està ara recolzat sobre la plataforma i hem marcat un punt decisiu per allunyar-lo de Giglio", ha afegit Gabrielli.

Els tècnics, apunta la RAI, han dit que "no hi ha hagut bomba ecològica" i que el flanc del buc requerirà "intervencions importants".

Cargando
No hay anuncios

El procés de reflotament

El 'parbuckling', el terme tècnic amb què es coneix l'operació amb la qual s'ha fet la rotació de 65 graus perquè el vaixell tornés a estar en posició vertical, s'ha completat de matinada.

Cargando
No hay anuncios

Aquesta primera fase s'ha dut a terme amb una espècie de gats que han tensat per una banda els cables d'acer units a la part superior dels flotadors i de les plataformes instal·lades, mentre que uns altres cables, connectats a les 13 torretes construïdes a estribord, s'han utilitzat per equilibrar el vaixell.

Ara que el creuer ja està en posició vertical, es passarà a la fase següent, amb la instal·lació de 15 flotadors estabilitzadors més −iguals que els instal·lats a la part esquerra del buc−. Un sistema pneumàtic, que buidarà l'aigua del seu interior de manera gradual, donarà l'empenta suficient per reflotar el vaixell.

Cargando
No hay anuncios

Possible impacte mediambiental

La presidenta de l'Observatori Mediambiental, Maria Sargentini, ha informat que no s'han apreciat elements preocupants durant aquesta primera fase.

Cargando
No hay anuncios

Abans de començar el reflotament s'havien generat dubtes sobre el possible impacte mediambiental que tindria l'operació, a causa de tots els residus i líquids que encara hi ha a l'interior del vaixell i que es podrien abocar al mar.