Les noves vies del corredor mediterrani es construeixen amb ample ibèric, segons el 'Diari de Tarragona'
ERC denuncia que Madrid continua posant bastons a les rodes a l'eix litoral. Foment assegura que el doble ample de via en el tram entre Vandellòs i Tarragona es farà a través d'un nou sistema de travesses polivalents que permeten la instal·lació d'un tercer rail
BarcelonaL'empresa constructora de les vies d'un dels trams del corredor mediterrani, l'eix ferroviari de mercaderies que ha d'unir Algesires amb la Jonquera, ha admès al 'Diari de Tarragona' que "tant el balast, com les travesses i les vies s'estan instal·lant d'acord amb l'ample ibèric". Així ho explica aquest dimecres el rotatiu tarragoní: "Quan el diputat d'ERC al Parlament i alcalde de Montblanc, Josep Andreu, va trepitjar la plataforma del corredor mediterrani, a l'altura de Cambrils, va quedar perplex en comprovar que l'ample de via mesurava 1.668 mm. Una prova que demostrava el que la formació temia: que les noves travesses que s'han posat en el tram de Cambrils a Montbrió són d'ample ibèric, en lloc de l'internacional (1.435 mm). Una comprovació que el mateix 'Diari de Tarragona' ha efectuat".
El ministeri de Foment preveia construir el corredor mediterrani només amb l'amplada de via internacional. Amb tot, segons explica el diari, el 25 d'abril, el consell d'administració d'Adif va adjudicar dos nous contractes. L'única especificació en aquests contractes feia referència a la "implantació de l'ample de via estàndard mitjançant l'ús de la travessa polivalent". ERC tem que el govern espanyol vol construir un intercanviador a la Secuita que permetria als trens que pugen de València incorporar-se a la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona, i viceversa.
La resposta de Foment
Segons els republicans, la travessa polivalent permet implantar l'ample ibèric o l'internacional, però és incompatible amb el tercer carril. Aquest extrem ha estat rebutjat, però, pel Ministeri de Foment a l'ACN. El govern espanyol garanteix que el tram del corredor del mediterrani entre Vandellòs i Tarragona disposarà de doble ample de via, l'ibèric i l'europeu. Així ho ha assegurat el secretari d'Infraestructures del Ministeri, Manuel Niño, que, en declaracions a l'ACN, ha assegurat que el doble ample de via es farà a través d'un nou sistema de travesses polivalents, homologat per Adif, que permeten la instal·lació d'un tercer rail.
El 'Diari de Tarragona' assegura que hi ha hagut pressions d'una part del teixit empresarial de Catalunya i Castelló per no perdre l'ample de via ibèric. També recorda que el PP ha recuperat en el programa per a les eleccions europees la construcció del corredor central, que la Comissió Europea va desestimar incloure a la Xarxa Transeuropea de Transport.