Societat16/05/2019

Les famílies sense plaça pública de P3 creen una plataforma per denunciar la falta d'oferta a Barcelona

L'ARA va avançar que més de 80 infants no tenen plaça a l'Eixample

Ara
i Ara

BarcelonaEl grup de famílies que aquesta setmana han denunciat a l'ARA que s'han quedat sense plaça pública de P3 a Barcelona s'han constituït aquest dijous a la tarda com a plataforma per denunciar la falta d'oferta d'escola pública a la ciutat. Segons ha explicat a l'ACN una de les portaveus del col·lectiu, Sara Tolosa, el problema és "endèmic" a la ciutat i reclamen tant mesures a curt termini per solucionar la situació del curs vinent com mesures de més llarg abast per resoldre les mancances de manera definitiva. Les famílies s'han organitzat a través de WhatsApp –al grup ja hi ha gairebé 200 persones– i aquest dijous entre 50 i 70 persones s'han reunit per primera vegada per fundar la Plataforma Proeducació Pública i de Proximitat, que calcula que només a la Dreta de l'Eixample hi ha 89 nens i nenes que no han entrat en la primera de les escoles escollides a la preinscripció. La reunió ha servit per constatar que el problema afecta diversos barris de la ciutat, com Sant Andreu, Sants, Nou Barris i la Sagrera.

Les famílies han consensuat un manifest en què insten les administracions a buscar solucions per a tots els afectats. En aquesta línia, han dit que la proximitat és "un valor" i consideren que no és lògic que les famílies hagin de canviar de barri per trobar una escola pública. Ara bé, alerten que això no es pot solucionar "massificant" els centres actuals. Per això denuncien que el sistema de tria és "pervers", perquè no propicia que l'elecció es faci amb llibertat. També lamenten la falta de transparència del Consorci d'Educació de Barcelona i consideren que cal revisar les "mancances estructurals" del sistema, que afecten tant els models educatius, amb "desigualtats" de consideració, com les infraestructures.

Cargando
No hay anuncios

Segons va dir a l'ARA, el Consorci d’Educació de Barcelona està analitzant cada cas per veure si poden fer “alguna modificació”, però reconeixen que no és fàcil. Tant la creació de bolets com l’ampliació de ràtios, per exemple, comporten la massificació dels centres i complicacions en el dia a dia a les aules.