Més de la meitat dels vianants morts en ciutat són persones grans
El RACC reclama que les infraestructures, l'urbanisme i l'accessibilitat s'adaptin també als majors de 65 anys. Descarta limitar la conducció per qüestions d'edat però dóna suport al fet que abans de renovar el carnet de conduir es pugui accedir als historials mèdics dels conductors
BarcelonaEl RACC ha presentat avui l'informe "Envellir en moviment", on es posa de manifest que les persones de més de 65 anys tenen cada cop més protagonisme tant com a conductors, com a passatgers i com a vianants.
Es calcula que el 2030 es doblarà el nombre de conductors majors de 65 anys. A Catalunya ara són mig milió, i el 2030 n'hi haurà un milió. Pel que fa a l'Estat espanyol, es preveu assolir la xifra de 6,1 milions de conductors. No obstant això, el desplaçament a peu continua sent el més popular entre la gent gran, però el cotxe és el mitjà més utilitzat en ciutats petites. Per això el RACC reclama que les infraestructures, l'urbanisme i l'accessibilitat s'adaptin a aquesta nova realitat.
Tot i que els accidents han baixat, en el període 2004-2009 més del 50% dels vianants morts en ciutat han sigut persones grans, i en carretera el percentatge ha sigut de prop del 35%. El RACC també considera que les campanyes de seguretat vial han de centrar-se a protegir el col·lectiu de grans, ja que la seva taxa d'infraccions que desemboca en un accident és al voltant d'un 50% superior a la del conjunt de la població.
Xavier Ruestes, gerent de programes de la Fundacó RACC, ha descartat limitar la conducció per qüestions d'edat però dóna suport al fet que abans de renovar el carnet de conduir es pugui accedir als historials mèdics dels conductors.
Pel que fa a la gent gran com a usuaris del transport públic, el RACC ha reclamat la millora de l'accessibilitat, de la comoditat i de la freqüència, ja que un de cada tres majors de 65 anys reconeix que té problemes de mobilitat.